W Polsce elektryki szkodzą bardziej niż auta spalinowe. Ktoś tu mocno przestrzelił

W Polsce elektryki szkodzą bardziej niż auta spalinowe. Ktoś tu mocno przestrzelił
Informacje o tym, że jazda samochodami elektrycznymi w Polsce powoduje więcej emisji CO2 niż w wypadku spalinowych, to wynik błędów w raporcie amerykańskiego start-upu. Fot. Shutterstock

W Polsce elektryczne auta emitują o 10 proc. więcej CO2 niż spalinowe - taką depeszę agencji Reutera podchwyciły niedawno polskie media. Problem w tym, że informację oparto na amerykańskim raporcie, który zawiera błędne dane.  Według autorów raportu niemal całą energię otrzymujemy z węgla… brunatnego.

Amerykański start-up Radiant Energy Group, przedstawiający się jako ekologiczny think-tank stworzył raport, mówiący o samochodach elektrycznych i intensywności emisji CO2 przez energetykę poszczególnych krajów Europy. Agencja Reutera napisała o tym w depeszy zatytułowanej „Czy twój samochód elektryczny jest tak ekologiczny jak myślałeś?“.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (24)

Do artykułu: W Polsce elektryki szkodzą bardziej niż auta spalinowe. Ktoś tu mocno przestrzelił

  • Jaś 2022-02-16 22:16:15
    Koncerny przestrzeliły najbardziej próbując poprawić swoją pozycję. Wystarczy sprawdzić kto ile produkuje elektryków, kto kontroluje rynek baterii oraz elektroniki.
  • Piotr 2022-02-16 18:02:15
    Wcale nie przestrzelili. Sprawnosc produkcji pradu w elektrowni jest na srednim poziomie 35% podobnie jak w silniku spalinowym. Ale do strat elektrowni trzeba dodac kilkanascie procent strat na liniach przesylowych do punktu ladowania samochodu. Do tego dochodza straty w silniku elektrycznym okolo 10% razem okolo 25%. Czyli caly pozytywny wplyw OZE w miksie energetycznym (24% w PL w 2021) znika. Samochod elektryczny ladowany z sieci zuzywa podobna ilosc kW wyprodukowanych z wegla co spalinowy z benzyny. Na razie nie zmniejsza to produkcji gazow cieplarnianych w PL i nie bedzie dopoki nie powstana elektrownie nuklearne. Walka o oziebienie klimatu niczego nie zmieni ale juz calkiem realna jest korzysc z poprawy jakosc zycia w miastach przez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i halasu. Mieszkancom to poprawi zdrowie i przedluzy niektorym zycie.
    • Piotrek 2022-02-17 09:07:37
      Nie rzucaj danymi sprzed kilkunastu lat. Sprawność elektrowni to teraz 40%, te najmniej sprawne bloki już są wyłączone.
  • Gość 2022-02-16 12:07:51
    Spoko spoko to weglo terroryści, wodór albo elektryki to przyszłość motoryzacji , każdy będzie miał fotowoltike na dachu która wuprodukuje mu prąd dla domu i samochodu , więc będzie czysto , tylko trzeba pozbyć się wegloterrorystow , znow będzie można pic deszczówkę gleby nie będą skażone i zakazane a ryby toksyczne
    • teodor 2022-02-16 14:22:38
      kazda epoka ma swoje utopie
      • jj. 2022-02-16 15:13:49
        Wydjaność fotowoltaiki w Polsce jest poniżej 20%.Nie ma magazynów energii i nie bedzie,bo te proponowane obecnie nie nadają się dla dużych mocy a ich utylizacja pochłonie olbrzymią ilość energii.Obecnie już występuja olbrzymie problemy z utylizacja elementów wiatraków.Totalny obłęd totalnych koncernów i wspierających ich państw przy pomocy ekoterrorytzmu.
  • Tomasz 2022-02-16 10:20:48
    Faktycznie dane nie mają pokrycia. No ale duża ilość energii jest u nas z węgla. Dlatego moim zdaniem jak na razie nie ma co pchać się w elektryki. Już lepszą opcją są mało emisyjne hybrydy jak mój auris, które nie potrzebują podłączenia do sieci a same odzyskują energię
  • Mieli rację 2022-02-16 09:24:28
    Ojej, nie uwzględniono tych kilku procent z OZE. W Polsce samochód elektryczny to samochód na węgiel. Nie istotne, czy brunatny czy kamienny.
    • Jsjdjj 2022-02-16 10:54:03
      Ale jest mniej emisji, czy więcej?
      • Proste 2022-02-16 15:26:50
        Więcej, bo magazynowanie energi powoduje straty.
      • Młokos 2022-02-16 17:33:43
        Mniej o 29%, licząc kompletną emisję dla produkcji auta na benzynę i na prąd oraz produkcji i transportu benzyny i prądu. Fakty są takie, że nawet nasz węgloniks daje MINUS 29% do emisji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.117.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!