PARTNERZY PORTALU

W Polsce nie ma elektromobilności – jest węglomobilność. "To bez sensu!"

Samochody elektryczne to w Polsce samochody na węgiel - uważa Tomasz Haiduk. Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Myszor
  • Dodano: 19-06-2019 12:56

W Polsce nie ma samochodów elektrycznych, tylko pojazdy na węgiel. Bez energii z OZE elektromobilność nie ma sensu – mówi Tomasz Haiduk, niezależny ekspert. Zagrożenie dla rozwoju elektromobilności leży jego zdaniem przede wszystkim po stronie energetyki i infrastruktury, choć ważne będzie także zachowanie Ministerstwa Finansów.

Zdaniem Tomasza Haiduka, przemysł motoryzacyjny jest już dobrze przygotowany do ery elektromobilności. Teraz najwięcej do zrobienia pozostaje po stronie rządu, który jest jednym z elementów wymuszających pośpiech w zmianie napędów. Zmian wymagają zarówno regulacje, jak i energetyka.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: W Polsce nie ma elektromobilności – jest węglomobilność. "To bez sensu!"

  • realista 2019-06-24 11:51:07
    Skoro transport ( paliwa) sa obołożne wysoką akcyzą nie ma powodów aby transport elektryczny nie był taka akcyza obciążony. NIestety trasnsport elektryczny w tej chwili JEST DROŻSZY i nic tego nie zmieni w najbliższej przyszłości
  • kochamwaswas 2019-06-19 14:11:28
    Jeżeli elektryki są lepsze , to nie trzeba nikogo do nich namawiać, automaniacy sami je kupią.. po co opłacać lobbystów?
  • khr 2019-06-19 13:56:04
    To jest przykład oderwania niektórych "ekspertów" od rzeczywistości. Ceny samochodów elektrycznych w Polsce zaczynają się od czterokrotności mediany rocznych zarobków netto, co oznacza że na elektryka stać tak małą część społeczeństwa że jest to zaniedbywane statystycznie. Dla porównania w USA można kupić najtańszą Tesle 3 za trochę ponad jedną medianę rocznych zarobków netto. Jakiekolwiek problemy z elektrykami może pojawią się za 10 lat jak stosunek pensji do cen EV ulegnie znaczniej poprawie. Ujadanie na węgiel w kontekście elektroujemności to też jakiś nieporozumieniem. Rozumiem że lepiej wypuszczać spaliny w środku miasta z spalinowego samochodu, zamiast z elektrowni na jakimś wsi gdzie zwykle stoją elektrownie, które mają o wiele bardziej zaawansowane systemy oczyszczania spalin, oraz wyprowadzenie spalin na poziomie 100+ metrów? Następna kwestia to że dla samochodów spalinowych im niższa prędkość tym WIĘKSZE zużycie energii (dla zakresu poniżej 80-90 km/h), dla elektryka im niższa prędkość, tym niższe zużycie co oznacza że w mieście gdzie jeździ się najwolniej będzie mniejsze zużycie energii więc i mniej spalin w sumarycznie(pomijając że będą one emitowane z oddalonej o kilkaset kilometrów elektrowni). Już pomijam że przy wydobywaniu metali ziem rzadkich(potrzebnych do baterii) idzie do środowiska bardzo dużo zanieczyszczeń, ale to w odległych krajach, więc "to się nie liczy".
    • Jang. 2019-06-20 12:41:57
      Idąc tokiem rozumowania Kolegi to najlepiej nie tylko elektrownie ale także miasta budować na wsi gdzie jest lepsze powietrze i mniejszy tłok....."Sumarycznie" się zgodzi Tyle,ze "sumarycznie" jak braknie tlenu w atmosferze np Afryki to i u nas będzie kłopot, z oddychaniem."Sumarycznie" podniesienie tempertury już o dwa -trzy stopnie C z powodów gazów cieplarnianych wywoła katastrofy klimatyczne na całej kuli ziemskiej.W polskich miastach też.... Nawet w Licheniu i Częstochowie
  • Auto54N 2019-06-19 13:50:44
    Na Syberii mają holtzgas-mobilność
  • Realista 2019-06-19 13:44:39
    Alternatywą jest wodór. Będzie akcyza od paliw a i firmy paliwowe będą miały co produkować.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!