W Polsce nikt samodzielnie nie skonstruuje elektrycznego samochodu

W Polsce nikt samodzielnie nie skonstruuje elektrycznego samochodu
Chcemy pozyskać dojrzałe rozwiązanie technologiczne, które umożliwi szybką adaptację do założonych dla projektu parametrów – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. Fot. materiały prasowe

Według naszej wiedzy obecnie nie ma polskiego producenta silników odpowiednich do samochodów elektrycznych, ale chcemy, aby istniejący producenci silników rozwinęli swój potencjał razem z naszym projektem. Długoterminowo powstanie rodzimej marki motoryzacyjnej może przyczynić się do wdrożenia do masowej produkcji komponentów made in Poland, w tym silników - mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

  • Wybór platformy to z jednej strony aspekt techniczny, z drugiej zaś bardzo skomplikowany element układanki biznesowej. 
  • Wynikiem konkursu na własny prototyp była konstatacja, że żaden z podmiotów w nim uczestniczących nie jest w stanie samodzielnie udźwignąć organizacyjnie projektu o tej skali.
  • W kilkuletniej perspektywie ok. 60 proc. części i komponentów samochodu będzie pochodziło z fabryk zlokalizowanych na terenie Polski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (15)

Do artykułu: W Polsce nikt samodzielnie nie skonstruuje elektrycznego samochodu

  • Czesław 2020-03-14 11:37:31
    Przy dzisiejszych konstrukcjach baterii elektromobilność to mrzonki i propaganda otępiałych lewaków.
  • wzruszony 2020-03-09 14:07:42
    Jak to "NIKT"??????!!!!!! RAFAKO zapowiada od trzech lat, że SAMODZIELNIE skonstruuje nie tylko samochód, ale nawet AUTOBUS!! I na to konto kasuje granty z NCBiR, ARP i kto tam wie od kogo jeszcze? Póki co zrobili jeżdżącą makietkę. Podobno za 2 lata (o ile dostaną około MILIARDA złotych) zbudują fabrykę na 60,000 sztuk rocznie. Główna akcjonariuszka M. Wisniewska (której mężowi zapodziało się za życia 3.5 miliarda w PBG SA) twierdzi, że to "DIAMENCIK"...
    • inżynier 2020-03-09 14:56:28
      To będzie najbardziej innowacyjne auto na świecie NA WĘGIEL.
      • górnik dołowy 2020-03-11 09:49:06
        Prędzej na wUNgiel. Jak przywiozą do wsi.
  • Derato 2020-03-09 10:19:11
    tylko wodór ma przyszłość : Wszystko wskazuje na to, że wprowadzenie samochodów elektrycznych to nic innego, jak eksport brudnych przemysłów z Zachodu do innych regionów świata. Wydobycie niezbędnego do produkcji baterii kobaltu, litu i niklu powoduje ogromne szkody dla środowiska w krajach, w których ma to miejsce. Zapylenie, toksyczne opary, ogromne zużycie wody, zatrucie rzek i zanieczyszczenie powietrza - oto z czym mają do czynienia Demokratyczna Republika Konga, Zambia, kraje Ameryki Łacińskiej, Chiny i Rosja. Już dziś produkcja baterii litowo-jonowych odpowiedzialna jest za zużycie 40 proc. wydobywanego kobaltu – a jedna bateria do samochodu elektrycznego to 10 kg kobaltu – tysiąc razy więcej niż w przypadku smartfona. Realizacja planu gwałtownego wzrostu elektromobilności oznacza drastyczny wzrost wydobycia surowca, do tego stopnia, że w przyszłej dekadzie konieczne będzie sięgnięcie do pokładów znajdujących się pod dnem morskim. Taka skala działań nie wróży nic dobrego dla środowiska naturalnego. Autko elektryczne z trakcji wytwarza tyle samo (o ile nie więcej z powodu wagi) pyłów co samochód spalinowy. A pyły ze spalania - przerzucamy po prostu do... elektrowni. Poza tym sprawność... Silnik spalinowy to ok 40-50%. Produkcja prądu w elektrowniach - podobnie. Jednak do elektromobilka trzeba ten prąd przesłać (sprawność 0,75) przetworzyć do formy przydatnej do zgromadzenia w akumulatorze (sprawność 0,8) naładować akumulator (sprawność 0,55-0,6) i jechać elektromobilkiem (sprawność 0,8). Wystarczy spojrzeć, aby dowiedzieć się, że elektryczny w bilansie ogólnym powoduje powstanie większej chmury pyłów i CO2 niż Star 20... przeniesionej jednak poza miasto
    • Myk 2020-03-09 14:30:43
      Dokładnie. Niemal 85 procent zanieczyszczeń powietrza w mieście generowanych przez auta to.....pylenie wtórne. Czyli kurz z ulic, opony i klocki. Oczywiście klocki w elektryku czy hybrydzie ścierają się wolniej co nie powinno przesłaniac faktu, że te 15 procent to silnik. Ogniowo paliwowe nie stanowi dziś problemu. Problem jest wodorem. Nie mozna go tankować tylko należy wytwarzać na pokładzie. Co obniża sprawność układu. To co napisałeś o niklu, kobalcie i licie ma drugie dno. Gdy przestaniemy jako ludzkość bawic elektryczne auta tylko wytwarzać na potęgę to trzeba będzie na kolanach prosic Chińczyków. Bo ono skolonizowali Afrykę. Spod dna morza....Ok ale cena misiu, cena. A tu ma być tanio. Oddzielna sprawa to koszty prądy. Miliardy na budowanie infrastruktury. Słupki stacje trafo, a na końcu cena powiększona o akcyzę , opłatę paliwową etc. Też myślę, że kroczymy w kierunku ogniw chyba wodorowych.
  • Miroo 2020-03-09 09:43:22
    To było wiadomo od początku... po co były te kłamliwe brednie?
  • Paweł 2020-03-09 09:06:04
    Pan Morawiecki twierdzi inaczej, milion elektrycznych aut (chyba że uwzględnimy hulajnogi).

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.46.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!