Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu

Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu
Resort ma doświetlać i oznaczać przejścia dla pieszych (fot. pixabay.com)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 17-01-2020 15:50

Projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych został wpisany do wykazu programowania prac rządu - zaznaczył w piątek wiceszef MI Rafał Weber. Chodzi m.in. o pierwszeństwo pieszych przed pasami oraz zatrzymywanie praw jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym.

  • Kierowca będzie zobowiązany ustąpić pierwszeństwa, ale pieszy w momencie wejścia na przejście będzie zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności.
  • Część posłów, na jednej z komisji sejmowych apelowała o wprowadzenie bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych.
  • Razem ze zmianami będzie prowadzona szeroka akcja edukacyjna uświadamiająca kierowców o ich nowych obowiązkach.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu

  • Mariusz 2020-01-24 08:20:28
    Takie przepisy obowiązują stosunku do rowerzystów na przejeździe, na którym oczywiście mają pierwszeństwo, a którym nie zabrania się "wjeżdżania na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd". Nie robi się tego celowo, bo taki przepis był, ale został uchylony. Dodatkowo - przepisy nie wymagają od rowerzystów zbliżających się do przejazdu i będących na przejeździe zachowania szczególnej ostrożności. Nie odnoszą się też do kwestii "wjeżdżania" i nie określają ile roweru musi być na przejeździe, by mówić o rowerzyście na przejeździe. Najwyraźniej wystarczy tyle, by doszło do kolizji, a nawet tyle, by rowerzysta został zmuszony do zwolnienia przed pojazdem, który uważał że zdąży, bo zmuszenie do zmiany prędkości jest wymuszeniem pierwszeństwa. Mamy więc praktycznie sytuację bezwzględnego pierwszeństwa i jakoś nie ma tysięcy ofiar. Wystarczy więc zrobić tyle, ile zrobiono w przypadku rowerzystów, to jest zlikwidować art. 14 pkt 1a, który oryginalnie pochodzi z roku 1961. Wtedy był całkiem dobry, ale przestał być po "twórczej" nowelizacji w 1983.
  • Zeghar 2020-01-18 10:01:46
    Trzeba będzie wreszcie kupić kamerkę do auta.
  • Realia 2020-01-17 18:04:16
    Przybędzie ofiar, wśród pieszych. Wystarczy popatrzeć j a k zachowują się piesi na przejściach, a jak ostrożnie, gdy przechodzą poza przejściami, gdzie prawo ich nie,, chroni".

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.94.72
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!