Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu

Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu
Resort ma doświetlać i oznaczać przejścia dla pieszych (fot. pixabay.com)

Projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych został wpisany do wykazu programowania prac rządu - zaznaczył w piątek wiceszef MI Rafał Weber. Chodzi m.in. o pierwszeństwo pieszych przed pasami oraz zatrzymywanie praw jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym.

  • Kierowca będzie zobowiązany ustąpić pierwszeństwa, ale pieszy w momencie wejścia na przejście będzie zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności.
  • Część posłów, na jednej z komisji sejmowych apelowała o wprowadzenie bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych.
  • Razem ze zmianami będzie prowadzona szeroka akcja edukacyjna uświadamiająca kierowców o ich nowych obowiązkach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Weber: projekt zwiększający m.in. bezpieczeństwo pieszych wpisany do wykazu programowania prac rządu

  • Mariusz 2020-01-24 08:20:28
    Takie przepisy obowiązują stosunku do rowerzystów na przejeździe, na którym oczywiście mają pierwszeństwo, a którym nie zabrania się "wjeżdżania na jezdnię bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd". Nie robi się tego celowo, bo taki przepis był, ale został uchylony. Dodatkowo - przepisy nie wymagają od rowerzystów zbliżających się do przejazdu i będących na przejeździe zachowania szczególnej ostrożności. Nie odnoszą się też do kwestii "wjeżdżania" i nie określają ile roweru musi być na przejeździe, by mówić o rowerzyście na przejeździe. Najwyraźniej wystarczy tyle, by doszło do kolizji, a nawet tyle, by rowerzysta został zmuszony do zwolnienia przed pojazdem, który uważał że zdąży, bo zmuszenie do zmiany prędkości jest wymuszeniem pierwszeństwa. Mamy więc praktycznie sytuację bezwzględnego pierwszeństwa i jakoś nie ma tysięcy ofiar. Wystarczy więc zrobić tyle, ile zrobiono w przypadku rowerzystów, to jest zlikwidować art. 14 pkt 1a, który oryginalnie pochodzi z roku 1961. Wtedy był całkiem dobry, ale przestał być po "twórczej" nowelizacji w 1983.
  • Zeghar 2020-01-18 10:01:46
    Trzeba będzie wreszcie kupić kamerkę do auta.
  • Realia 2020-01-17 18:04:16
    Przybędzie ofiar, wśród pieszych. Wystarczy popatrzeć j a k zachowują się piesi na przejściach, a jak ostrożnie, gdy przechodzą poza przejściami, gdzie prawo ich nie,, chroni".

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.31.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!