PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Wiele elementów naszego przyszłego samochodu już jest produkowanych w Polsce

Autor: Piotr Myszor
07-05-2019 20:00 |  aktualizacja: 07-05-2019 18:45
Wiele elementów naszego przyszłego samochodu już jest produkowanych w Polsce

Jeden ze szkiców branych pod uwagę przy projektowaniu samochodu

Fot. materiały prasowe

Pracując nad konstrukcją samochodu, rozważamy kilkanaście platform natywnych zbudowanych specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych. Elementy wielu z nich są już produkowane w Polsce. Mamy też nadzieję na przyciągnięcie do kraju producentów podzespołów, które zdecydujemy się wykorzystywać – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

  • Proces wyboru platformy potrwa jeszcze kilka miesięcy.
  • Niektórzy producenci mają już zamówienia na baterie na kilka najbliższych lat, ale jest także kilka dużych podmiotów, które są w stanie dostarczyć baterie w ustalonym czasie.
  • Na koniec roku ma być jasne, które komponenty mogą być produkowane przez polskie firmy, a które zostaną kupione z rynku.

Piotr Zaremba, fot. mat. prasowe
Piotr Zaremba, fot. mat. prasowe
Czy zdecydowaliście już, na jakiej platformie powstanie polski samochód elektryczny?

Platforma to "serce" samochodu, bo w dużym stopniu to ona decyduje o jego parametrach, o bezpieczeństwie konstrukcji, a także o tym, jak łatwo będzie uzyskać homologację. To długi proces, który w naszym wypadku potrwa jeszcze kilka miesięcy. Zaczyna się on od wstępnej analizy platform pod kątem parametrów technicznych samochodu, które mamy zdefiniowane. Następnym krokiem będą negocjacje biznesowe, w ramach których będziemy szukać ewentualnych synergii z partnerami.

Ostatnio swoją platformę szeroko reklamował Volkswagen, który zachęca do korzystania ze swojej technologii. Czy możecie z niej skorzystać?

VW zadeklarował się jako pierwszy, ale powszechną praktyką na rynku automotive jest dzielenie się przez firmy swoimi platformami. Zbudowanie platformy to znaczący koszt, w związku z czym producenci dążą do jego obniżenia poprzez dzielenie się z innymi swoimi technologiami.
Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe
Platforma Volkswagena to jedno z rozwiązań, które warto wziąć pod uwagę. Pragnę jednak nadmienić, że nie czekając na takie deklaracje, jak Volkswagena, w międzyczasie sami szukaliśmy platform i inicjowaliśmy kontakty, by mieć jak najszerszy wybór.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (17)

  • Max 2019-05-07 20:14:51
    Czyli polski samochód elektryczny będzie zaprojektowany przez Niemców, i złożony z części niemieckich koncernów samochodowych, które mają montownie w Polsce. Czyli w polskim samochodzie, polskie będą tylko pensje prezesów, bo całe badania i rozwój będą zachodnie, jak zwykle.
    • Jang. 2019-05-08 10:52:24
      Zawieszki do kluczyków będą oparte na 100% polskiej produkcji,technologii i wzorach.....
    • paws 2019-05-08 19:41:02
      a co ty myślałeś, że za 2 mld zł (bo tyle na to przeznaczono) wybudujesz polską fabrykę samochodów, opracujesz go i wyprodukujesz? Ląduj na ziemię, kolego. Mercedes pod Jaworem stawia fabrykę SAMYCH tylko silników diesla za 1 mld zł, gdzie diesel to umierająca technologia. A gdzie reszta auta? Mówię wam, że z tego polskiego el. auta będzie tyle co z Arrinery, czyli wielkie NIC, będą piękne szkice i wypłaty dla prezesow.
    • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:08:00
      Chiński samochód w full wypasie Suv Kosztuje około 14000$ automatyczne parkowanie klimatyzacja chyba dwustrefowa i tak dalej czemu nie można kupić na Expressie tego auta za 14000$. Ceny aut zaczynają się od 3500$. A tego Suva od 8000$. Podobny jest do Audi q5 czy jakoś tak samochód chyba jest w 100% Chiński wszystkie elementy produkuje 20 zakładów korporacja jak w LG w Korei może rząd powinien sam postawić te 20 zakładów zajmujące się produkcją różnych elementów i sprzedawać auto za 8000-14000$.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:15:04
        AliExpressie
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:30:09
        Kupił bym sobie to Chińskie autko gdyby rząd zapłacił by mi w turbinach wiatrowych ale nie kupię udają głuchych chyba nie rozumieją polszczyzny i niema kasy ale brawo Niemcom za takie szczegóły odnośnie liczby zakładów które współpracują z tą Chińską marką chyba to związki zawodowe.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:32:58
        Zastanawiam bym się gdybym miał pieniądze nach Chińskim Audi q5 lub Chińskim BMW x7. Lub Jepem za 100 tys złotych z dużym prześwitem oczywiście Chińskim odpowiednikiem.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:37:18
        Lub Volvo XC60 w Lessingu za około 1500 złotych miesięcznie bez wkładu własnego chyba 98% ochrony kierowcy najwyżej chyba ze wszystkich aut.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:40:31
        Jeepem nie jepem.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 20:43:01
        BMW X6 a nie X7.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-08 22:01:41
        Przepraszam wyprzeda stylistycznie Audi q5 o generację. Jest to marka i model. HAVAL H6. I chyba współpracują z 40 firmami w Wikipedii ale nie wiem czy ta makra z 20. A ceny zaczynają się od 8500$.
      • Krystian Andrzej Szkudelski 2019-05-10 09:24:59
        Informator880
  • Aleksander 2019-05-07 20:43:52
    Spokojnie włóżmy to między przedwyborcze bajki, za biskupem (zresztą) Krasickim.
  • Pikuś 2019-05-07 21:16:42
    Znowu o Misiu piszą.
  • będziemy mieli auta na węgiel 2019-05-07 21:22:16
    Już od początku było wiadomo że nie będziemy produkować naszego e-auta a co najwyżej jakieś składaki na częściach niemieckich albo chińskich. No ale jak wiadomo to polak potrafi i zawsze można być jeszcze bardziej innowacyjnym od światowych koncernów więc jako pierwsi na świecie na naszej taśmie od syreny będziemy klepać naszej konstrukcji samochód na węgiel.
  • B. 2019-05-08 11:18:31
    Tesla i Panasonic zrezygnowli z projektu budowy mega fabryki baterii. Bosch w zeszlym tygodniu oswiadczyl, ze nie bedzie inwestowal w pojazdy 100% elektryczne... Pojazdy 100% elektryczne/bateryjne to nie jest technologia przyszlosci. Koncza sie doplaty i ... koniec. Analizy ministerstwa energii Francji wskazuja, ze optimum to hybryda plug in, a opracowania niemieckie, ze ogniwo paliwowe.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.145.38.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 681 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.