PARTNERZY PORTALU

Wiele wyzwań. Motoryzacja po koronawirusie będzie inna

Bezprecedensowy spadek sprzedaży, problemy z logistyką, ale i zmiany na rynku... Co dalej z branżą motoryzacyjną w postcovidowym czasie? Przed nią wiele wzywań.

  • Branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej poszkodowanych w wyniku koronawirusa.
  • Firmy przez długi czas będą odbudowywały swą pozycję.
  • Pandemia może skutkować licznymi zmianami, np. w kwestii logistyki.

O branży motoryzacyjnej mówiliśmy podczas panelu „Motoryzacja” w czasie XII edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego. To jedna z najważniejszych branż w europejskiej gospodarce. To na niej też pandemia koronawirusa odbiła się bardzo mocno. Kiedy odrobimy straty spowodowane pandemią; czy w ogóle to realne?



Czytaj też: Wielton wiceliderem polskiego rynku przyczep i naczep

- Zmuszeni byliśmy zamknąć produkcję. Zresztą nie było nawet sensu jej kontynuować, skoro nieczynne były także salony sprzedaży. Ile potrwa wychodzenie z kryzysu, bardzo trudno powiedzieć. Pojawiały się informacje, że na przykład dwa lata... Ale niełatwo tu wyrokować - mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny, Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland. Jak dodaje, branża musi się zmierzyć także z innymi wyzwaniami, a do nich należy m.in. trend usuwania samochodów z miast.



Nic więc dziwnego, jak mówi Janusz Soboń, prezes, Kirchhoff Polska, że branża pilnie przygląda się wszystkim zmianom na rynku. Do nich bowiem trzeba dostosować produkcję.

Uporządkować sprzedaż

Co jest najważniejszym wyzwaniem dla branży? Kwestia wzrostu sprzedaży aut. Niepewność gospodarcza na świecie nie ułatwia jednak tego. Po prostu klienci wstrzymują się z zakupem samochodów, czekając na „lepsze czasy”. Skutki takich działań są jak najbardziej zrozumiałe, choć oczywiście branża z tego powodu nie może być zadowolona.

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika bowiem, że całoroczna sprzedaż samochodów osobowych w naszym kraju spadnie rok do roku o około 25 proc., a być może nawet nieco więcej.

Nieco lepiej sytuacja ma się w przypadku samochodów dostawczych. Tam prognozowany spadek sprzedaży jest niższy niż 25 proc. Najgorzej natomiast wygląda sytuacja w segmencie samochodów ciężarowych. Rok do roku sprzedaż w nim będzie niższa nawet o 50 proc.!
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wiele wyzwań. Motoryzacja po koronawirusie będzie inna

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!