PARTNERZY PORTALU

Wodorowy vs. elektryk. Szykuje się starcie motoryzacyjnych gigantów

Wodorowy vs. elektryk. Szykuje się starcie motoryzacyjnych gigantów
Głównym zarzutem wobec technologii wodorowej jest wysoka energochłonność procesu pozyskiwania wodoru oraz podobieństwo dystrybucji do standardowych paliw. fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 02-05-2022 20:00

Ekologiczna rewolucja na rynku samochodowym wkracza w nowy etap. Dzieje się to za sprawą innowacyjnych napędów wodorowych, które mogą wkrótce stać się silna konkurencją dla aut hybrydowych i elektrycznych.

  • Zdecydowanymi liderami w produkcji aut z silnikami napędzanymi wodorem są koreański Hyundai i japońska Toyota.
  • Oba koncerny nie wycofały się co prawda z produkcji aut elektrycznych, ale wyraźnie promują nową technologię i przygotowują się do nieuniknionego starcia, którego polem będzie rynek Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych.
  • Przyszła rywalizacja na rynku samochodowym będzie się toczyła nie tylko pomiędzy autami elektrycznymi różnych marek, ale również na płaszczyźnie napędu, wodorowy vs. elektryczny.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Wodorowy vs. elektryk. Szykuje się starcie motoryzacyjnych gigantów

  • Kordian 2022-05-07 08:41:07
    Wyprodukować samochód wodorowy to nie problem , ale skąd wziąć wodór po rozsądnej cenie.
    • Albin 2022-05-08 17:42:22
      Wodór po rozsądnej cenie można uzyskać lokalnie z naszych śmieci komunalnych. Tak! Proces: lokalna (modułowa) gazyfikacja dająca gaz syntezowy (H2 + CO) z konwersją parową CO do H2 i tuż- tuż lokalne oczyszczanie brudnego H2 do poziomu wymaganego przez ogniwo wodorowe. Na końcu lokalne sprężanie do zbiornika … i lokalne sprzedawanie. Za dużo tego „lokalnie”? Tak, za dużo w ocenie potężnego Orlenu i Lotosu oraz całego wianuszka pośredników „po 10%”.
  • Tomek 2022-05-06 08:48:04
    Trwałość baterii 5-6 lat? Ha, ha, ha. Chyba X 3
  • gajowniczek 2022-05-05 18:40:51
    na razie nie ma konkurencji dla hybryd, kolejny miesiąc są już statystyki sprzedaży i znów pierwsza jest toyota, bardzo popularne hybrydy. Nie wiem czy nagle to sie zmieni na korzyść wodoru, stacje niby są, ale to ciągle nie jest popularny temat i niektórzy o tym waszym mirai nawet jeszcze nie słyszeli a co dopiero, żeby myśleli o jego zakupie, lata świetlne do tego, żeby był powszechny
  • Stachó 2022-05-04 19:59:34
    Elektryk na baterię do śmietnika , wodorowy elektryk na piedestały! Auto na wodór zasięg 800km tankowanie w 3 minuty ,auto zeroemisyjne z rury wydechowej czysta pitna woda. Niedtety lobby idiotów na baterie li ion jest głębokie i szyrokie i niestety będą udowadniać że ich mojsza jest bardziej mojsza niż twojsza. Co do pozyskiwania widoru i pierdołów na temat energochłonności jego produkcji ... no ludzie przecie każde dziecko misło na chemi pokaz jak bateryjka 4,5 V z dwoma drutami od plusa i minusa wsadzona do wody produkuje wodór z wody co nie? Mamy panele pv to możemy ze słońca H2 produkować! Vo do brudnego wodoru który kest produktem ubocznym wielu procesów i akurat tak się składa że Polska jest jednym z największych producentów tego ,to aż grzech go nie wykorzystać. Skoro produkujemy ogromne ilości brudnego wodoru to powinniśmy dla równowagi ekologicznej zużywać go w ekologicznych autach na wodór. Bilans wyjdzie na zero. Tylko gdzie infrastruktura w postaci stacji wodorowych? Bo chyba do Berlina poginać nikt nie będzie? Orlen bierze miliardy 7-8 pln za litr to natychmiast zmusić go do obowiązkowego wyposażania stacji Orlenu w wodór! Natychmiast zmusić Obajtka
  • robercik 2022-05-03 14:19:49
    generalnie mirai tankowane na wodór ma w sumie silnik elektryczny, stacji ma przybywać ciekawe co na to nasze społeczeństwo, ale to szybko wyjdzie w decyzjach zakupowych samochodów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!