PARTNERZY PORTALU

Zamiast iluzji Europa powinna wybrać skuteczne rozwiązania emisji CO2 w transporcie

Powinniśmy rozwijać elektromobilność, ale w bliższym terminie postawić na gaz - uważa profesor Samuel Furfari. Fot. IABM
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 22-11-2019 10:28

To, co robi w zakresie zmian w samochodach Europa, nie ma decydującego wpływu na kierunek rozwoju motoryzacji. - Nie jesteśmy już centrum świata. Największe zmiany dzieją się poza Unią Europejską – przekonuje profesor Samuel Furfari z Wolnego Uniwersytetu w Brukseli. Jego zdaniem zamiast na siłę forsować elektromobilność, powinniśmy pozwolić jej naturalnie się rozwijać, a teraz skupić się na napędzie gazowym, który pozwoli na szybsze osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2 w transporcie.

  • Największego rozwoju motoryzacji można się spodziewać na rynkach, na których nie ma na razie miejsca na elektromobilność.
  • Europa skupia się na kolejnych iluzjach, odsuwając rozwiązania, które dają szybsze efekty.
  • Popyt na ropę naftową rośnie i w najbliższych latach to się nie zmieni.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zamiast iluzji Europa powinna wybrać skuteczne rozwiązania emisji CO2 w transporcie

  • Grzesiek 2019-11-23 23:30:17
    Jeśli gazomobilność to w pociągach zasilanych LNG na liniach niezelektryfikowanych i nie przeznaczonych do elektryfikacji.
  • xmike 2019-11-22 16:17:18
    Przedstawiono argumenty słuszne, acz nie chodzi tu o argumentację tylko o kasę. Samochód elektryczny jest mniej skomplikowany mechanicznie, a więc teoretycznie powinien być tańszy. Bateria jak każda rzecz, która wymaga prawdziwego know-how, ma odpowiednią marżę, aby spłacić lata opracowywania. Nie zmienia to faktu, że jest to element eksploatacyjny podlegający wymianie (gdy jego koszty są rozsądne) lub kwalifikujący samochód do złomowania ( gdy cena i przyjęte rozwiązania techniczne czynią wymianę nieopłacalną). I taki ducato ładowany codziennie zakończy swoje życie w wieku 5 lat, bo kto kupi samochód ddo pracy, gdzie zasięg już nie ten (ciekawe jaka będzie utrata pojemności baterii i zasięgu po tych 1300 ładowaniach).
  • Łukasz 2019-11-22 13:05:20
    kolejny lobbysta rosyjskiego gazu...
    • jang. 2019-11-22 14:55:35
      dlaczego akurat rosyjskiego?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!