Zamiast iluzji Europa powinna wybrać skuteczne rozwiązania emisji CO2 w transporcie

Zamiast iluzji Europa powinna wybrać skuteczne rozwiązania emisji CO2 w transporcie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 22-11-2019 10:28

To, co robi w zakresie zmian w samochodach Europa, nie ma decydującego wpływu na kierunek rozwoju motoryzacji. - Nie jesteśmy już centrum świata. Największe zmiany dzieją się poza Unią Europejską – przekonuje profesor Samuel Furfari z Wolnego Uniwersytetu w Brukseli. Jego zdaniem zamiast na siłę forsować elektromobilność, powinniśmy pozwolić jej naturalnie się rozwijać, a teraz skupić się na napędzie gazowym, który pozwoli na szybsze osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2 w transporcie.

  • Największego rozwoju motoryzacji można się spodziewać na rynkach, na których nie ma na razie miejsca na elektromobilność.
  • Europa skupia się na kolejnych iluzjach, odsuwając rozwiązania, które dają szybsze efekty.
  • Popyt na ropę naftową rośnie i w najbliższych latach to się nie zmieni.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Zamiast iluzji Europa powinna wybrać skuteczne rozwiązania emisji CO2 w transporcie

  • Grzesiek 2019-11-23 23:30:17
    Jeśli gazomobilność to w pociągach zasilanych LNG na liniach niezelektryfikowanych i nie przeznaczonych do elektryfikacji.
  • xmike 2019-11-22 16:17:18
    Przedstawiono argumenty słuszne, acz nie chodzi tu o argumentację tylko o kasę. Samochód elektryczny jest mniej skomplikowany mechanicznie, a więc teoretycznie powinien być tańszy. Bateria jak każda rzecz, która wymaga prawdziwego know-how, ma odpowiednią marżę, aby spłacić lata opracowywania. Nie zmienia to faktu, że jest to element eksploatacyjny podlegający wymianie (gdy jego koszty są rozsądne) lub kwalifikujący samochód do złomowania ( gdy cena i przyjęte rozwiązania techniczne czynią wymianę nieopłacalną). I taki ducato ładowany codziennie zakończy swoje życie w wieku 5 lat, bo kto kupi samochód ddo pracy, gdzie zasięg już nie ten (ciekawe jaka będzie utrata pojemności baterii i zasięgu po tych 1300 ładowaniach).
  • Łukasz 2019-11-22 13:05:20
    kolejny lobbysta rosyjskiego gazu...
    • jang. 2019-11-22 14:55:35
      dlaczego akurat rosyjskiego?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.145.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!