PARTNERZY PORTALU

Złe wieści z chińskiego rynku motoryzacyjnego

Możliwe, że lutowa sprzedaż będzie lepsza. Wpłynie na to w Chinach powrót do pracy zakładów produkcyjnych i fabryk. fot. pexels.com/domena publiczna

Sytuacja największego rynku motoryzacyjnego na świecie jest coraz trudniejsza. Styczniowe dane o sprzedaży samochodów w Chinach pokazują kolejny spadek - o 9,6 proc.

Jak podało Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, sprzedaż samochodów typu SUV i miniwanów wyniosła 1,6 miliona aut, co oznacza spadek o 20,2 proc. względem stycznia poprzedniego roku. 

Jak podkreśla Associated Press (AP), decyzja o przedłużeniu noworocznej przerwy w pracy z powodu koronawirusa, wywołana epidemią koronawirusa, mocno odbiła się produkcji. Do słabego wyniku dołożyły się także małe zapotrzebowanie na nowe samochody na rynku oraz wciąż odczuwalne efekty wojny handlowej miedzy USA a Chinami.

Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów podkreśla, że w krótkim horyzoncie czasowym pewne są dalsze problemy z produkcją, wywołane m.in. przerwami w systemie dostarczania części. Jednak Stowarzyszenie spodziewa się odbicia w lutym, na co wpływ ma mieć powrót do pracy chińskich zakładów produkcyjnych i fabryk. 

Chiny odpowiadają za 27 proc. światowej produkcji samochodów. Ten udział bardzo zwiększył się w minionych latach. W 2003 r. wynosił on zaledwie 3 proc. Chiny są także potężnym rynkiem samochodów elektrycznych. Połowa sprzedawanych e-aut jest dystrybuowana właśnie w Państwie Środka.
×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Złe wieści z chińskiego rynku motoryzacyjnego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 88.203.131.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!