Zmasowana krytyka hybryd plug in

Zmasowana krytyka hybryd plug in
Producenci często wykorzystują hybrydy plug-in do "ukrycia" rzeczywistego poziomu emisji ciężkich SUV z nadmiernie mocnymi silnikami. Fot. materiały prasowe
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 23-11-2020 13:00

Badania Instytutu Fraunhofera wskazały na liczne minusy hybryd typu plug in, w tym przede wszystkim na niewłaściwe ich użytkowanie, co powoduje, że emitują znacznie więcej CO2, niż twierdzą producenci. Autorzy opracowania sugerują zmiany w budowie i w rodzaju subsydiów dla tych aut. Organizacje wspierające elektromobilność, odwołując się do wspomnianego badania i własnych dochodzeń, mówią jednak o skandalu na miarę dieselgate i nawołują do rezygnacji z subsydiów w ogóle...

  • Według badań samochody typu plug-in emitują 2-12 razy więcej CO2, niż deklarują producenci!
  • W rzeczywistości przejazdy w trybie elektrycznym są o połowę krótsze, niż przyjmują firmy przy obliczaniu danych fabrycznych.
  • Instytut Fraunhofera zaleca, by poziom dopłat do tych aut uzależnić od sposobu rzeczywistego wykorzystania aut.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (18)

Do artykułu: Zmasowana krytyka hybryd plug in

  • MMC Car Polnd 2020-11-30 14:22:05
    Jako Mitsubishi Motors Polska czujemy się zobowiązani do odpowiedzi na powyższy tekst i chcielibyśmy wyjaśnić pewne zawarte w nim nieścisłości. Po pierwsze nieprawdą jest, jakoby w Polsce samochody typu plug-in hybrid były dotowane przez państwo. Decydując się na auto z tym napędem klient może liczyć na redukcję akcyzy, która nie wynika z rodzaju napędu tylko z zastosowania silnika o mniejszej pojemności. Wyjątkową cechą Outlandera PHEV jest właśnie silnik o pojemności 2.4, który mógł zostać zastosowany dzięki użyciu technologii plug-in hybrid. Po drugie, Państwa artykuł podaje jakoby Outlander PHEV emitował 28- 89% więcej CO2 podczas jazdy na pustej baterii. Tymczasem ostatnie badania PSPA pokazują, że dzienne przebiegi 90% Polaków nie przekraczają 50 km. Taki zasięg jest możliwy w PHEV przy użyciu napędu elektrycznego skutkującego zerową emisją CO2. Outlander PHEV (w odróżnieniu od konkurencji) posiada tryb szeregowy, w którym komputer sterujący dostosowuje jazdę w trybie EV i hybrydowym dla optymalizacji zużycia energii. W odniesieniu do zdania „Podczas jazdy w trybie ładowania akumulatora, który może stać się bardziej powszechny, ponieważ kierowcy będą doładowywać akumulator przed użyciem trybu elektrycznego w strefach niskiej emisji, pojazdy PHEV emitują od 3 do 12 razy więcej.” Warto przypomnieć, że Outlander PHEV oferuje tryb SAVE, który pozwala wykorzystywać napęd wyłącznie elektryczny (EV) w miastach, aby ograniczać smog. Co więcej, samochody PHEV są kupowane przez świadomych klientów - nasze badania pokazują, że 50% klientów użytkujących Outlandery PHEV posiada instalacje fotowoltaiczne. Dodatkową, unikatową cechą naszego pojazdu jest posiadanie dwóch gniazd do ładowania (standardowe + Chademo), które umożliwiają korzystanie ze stacji szybkiego ładowania. Większość modeli PHEV nie oferuje tego rozwiązania, Outlander PHEV to jedyny SUV PHEV z opcją szybkiego ładowania. Po trzecie, "nadawanie się" tych aut do długich podróży jest ich przewagą nad samochodami stricte elektrycznymi. Samochody elektryczne są niżej emisyjne, ale przez ograniczony zasięg służą głównie do komunikacji w miastach. W Europie ludzie przemieszczają się jednak czasem na długie dystanse, a samochody plug-in hybrid zapewniają długi zasięg kiedy klient go potrzebuje. Warto zauważyć, że 48% Polaków jeździ w trasy powyżej 300 km jedynie kilka razy w roku. Ponadto nasze pojazdy spełniają oficjalne normy UE (Euro5, Euro6 itd.). Ich wskaźniki efektywności środowiskowej są mierzone zgodnie oficjalnym protokołem testowym UE (WLTP) - są to przepisy których musimy przestrzegać tak my, jak i wszyscy producenci.
  • Pesymista 2020-11-28 18:40:30
    Znowu rzeczywistość zawiodła oczekiwania.
  • EL 2020-11-27 08:55:33
    do Trzeba Palić....i dmuchać smrodem Prawakom w dzioby.
  • RafałBajczuk_FPPE 2020-11-25 10:47:52
    Samochody elektryczne, wliczając emisje spowodowane produkcją samochodu i baterii, emitują mniej CO2 niż samochód spalinowy. W przypadku polskiego miksu energetycznego, który nadal oparty jest na nieefektywnych elektrowniach węglowych, samochód elektryczny w ciągu swojego cyklu życia (200 000 km przbiegu) emituje 30% mniej CO2. Nie zapominajmy, że elektryki nie emitują szkodliwych spalin: pyłów i tlenków azotu. Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym większe oszczędności dla naszej gospodarki i tym mniej negatywnych konsekwencji zdrowotnych dla mieszkańców.
    • Inżynier 2020-11-30 09:10:43
      Co za bzdura! W polskich warunkach samochód elektryczny emituje CO2 na potęgę, tylko rurą "podłączoną" do elektrowni w Bełchatowie czy innej...
  • bĘzyniak 2020-11-23 17:56:02
    Po rzetelnej analizie "elektryków" (to znaczy CAŁEGO ŁAŃCUCHA CO2 od produkcji do utylizacji) wynik będzie dla "elektryków" jeszcze bardziej miażdżący niż dla hybryd!
    • sołtys kierdziołek 2020-11-23 20:22:44
      Tylko kto dziisaj będzie miał odwagę opublikować takie wyniki, skoro syfbuk kasuje wszystkie profile mówiąc prawdę o np. histerii koronaświrusowej?
      • Binio 2020-11-30 17:11:51
        Ja tam przeszedłem koronawirusa z "atrakcjami" których ci nie życzę. Sama głupota do szybkiego i bolesnego odejścia cię doprowadzi...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 176.9.50.244
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!