Zakończyły się prace badawcze konsorcjum uczelni i spółek nad wykorzystaniem asfaltów wysokomodyfikowanych HiMA w nawierzchniach dróg. Otrzymane wyniki dowiodły, że dzięki tego rodzaju asfaltom w Polsce można będzie budować trwalsze i tańsze drogi.
- Konsorcjum producentów i naukowców potwierdziło pozytywny wpływ tzw. asfaltów HiMA (z ang. Highly Modified Asphalt), na właściwości funkcjonalne i trwałość zmęczeniową nawierzchni drogowej.
- To modelowy przykład współpracy środowiska akademickiego ze światem biznesu, która pozwoliła na wypracowanie konkretnych rekomendacji - stwierdził Cezary Godziuk, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.
- Zaletą nowych rozwiązań jest ograniczenie remontów i zabiegów utrzymaniowych tylko do górnych warstw nawierzchni, bez konieczności ingerencji w podbudowę asfaltową - mówi prof. Piotr Jaskuła z Politechniki Gdańskiej.