Brak mocy zmusi Orlen do montowania wolniejszych ładowarek

Brak mocy zmusi Orlen do montowania wolniejszych ładowarek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: WNP.PL/PIM
  • Dodano: 01-10-2018 21:30

PKN Orlen chce umieścić ładowarki o mocach od 50 kW do 150 kW na 150 swoich stacjach. Nie na wszystkich jest jednak dostępna wystarczająca moc przyłączeniowa.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Podchodzimy do tego procesu dość elastycznie i jesteśmy w stanie w pierwszym okresie zmniejszyć moc ładowarki. W miarę rozwoju ruchu będziemy podejmowali decyzje o tym, w jaki sposób zwiększać te moc - mówi Katarzyna Sobótka-Demianowska, kierownik Zespołu Przygotowania Projektów Energetycznych PKN Orlen. Ładowarki o mocach 50, 100 i 150 kW będą lokowane na stacjach w miastach i na trasach tranzytowych. Każda z nich ma mieć osobne przyłącze.


Zdaniem Orlenu na razie nie ma sensu budowanie stacji ładowania wspieranych magazynami energii, ze względu na bardzo wysokie koszty. PKN Orlen zamontował panele fotowoltaiczne na niektórych swoich stacjach, ale okazało się, że ich moc jest zbyt mała nawet na zaspokojenie nawet w części potrzeb stacji, a co dopiero na wspieranie punktów ładowania.

Czytaj także: Tysiąc nowych ładowarek na wiosnę. Ich liczba rośnie lawinowo

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Brak mocy zmusi Orlen do montowania wolniejszych ładowarek

  • gupek wioskowy 2018-10-03 20:41:39
    A co na to nasza milusia Jadzie Emilewicz, którą wnp traktuje bardzo poważnie? W ubiegłym tygodniu z pełnym przekonaniem opowiadała dziennikarzowi(?) wnp, że głęboko wierzy, że do 2025 roku będzie w Polsce MILION aut elektrycznych. Może i te auta będą, tyle, że NIE BĘDĄ JEŹDZIŁY. Ale co to obchodzi WYBITNĄ BYBLOTEKARKĘ I MUZEALNICZKĘ? Jadzie Emilewicz przecież do wyższych rzeczy stworzona - przecież publicznie w Paryżu SKRYTYKOWAŁA POLITYKĘ ENERGETYCZNĄ PREZYENTA TRUMPA. A co? Przecież Jadzia zna się na wszystkim. Podobno nawet kartofelki umie posolić na obiadek!
  • Zeghar 2018-10-02 16:48:14
    Ale to przecież było wiadome od początku, że idea szybkich ładowarek wywali się z powodu problemów z przyłączeniami i brakiem mocy. Inna sprawa, że elektryki ciągle technologicznie nie wyrosły poza auta miejskie i podmiejskie.
  • paws 2018-10-01 23:48:06
    przy mocy rzędu 50 kW przeciętny samochód elektryczny bedzie się ładował kilka godzin :| Nie rozumiem po co pakować pieniądze w ładowarkę, która będzie ładowała auto kilka godzin. Co oni chcą tym ładować...elektryczne kosiarki albo odkurzacze? W PL to umieją robić interesy :| Takie "menedżery" rządzą polskimi koncernami, zero pojęcia.
    • kmiotek 2018-10-02 09:31:18
      Co się dziwisz? Orlenem zarządza sołtys Pcimia, więc skąd ma wiedzieć, że ZANIM się wyłoży pieniądze na fotowoltaikę, to trzeba zrobić obliczenia inżynierskie i ekonomiczne. Premier żąda stacji ładowania, to sołtys inwestuje. Przecież nie swoje, nieprawdaż?
    • antymonopol 2018-10-03 12:25:06
      Takie ładowarki są dobre do ładowania elektrycznych rowerów, hulajnóg,deskorolek i rolek.
    • Wrak 2018-10-03 12:47:58
      Nie godzin a minut, nie kilku a kilkunastu, 10-80% przeciętnie 30minut, W zależności od wielkości pakietu, Dla samochodów klasy b/C to przyrost około 150km/30minut, Tak więc nie kilka godzin, 4-6h to w domu...
      • rangerek 2018-10-03 13:08:57
        zależy jakiej pojemności bateria - na trasach ładować się będą takie z bateriami 60kW+ a tam 10-80 będzie już godzinę i to w przypadku gdy będzie samo przy ładowarce obecnie dostępne (lub w najbliższej przyszłości) będą potrafiły max 200A ciągnąć (standard CCS 1) czyli 80kW max ale nadal będąc jedynym przy ładowarce
      • paws 2018-10-03 19:44:42
        kolego "Wrak" nie piernicz głupot. 50 kW to parę godzin ładowania baterii takiego pojazdu. Nie masz pojęcia a piszesz głupoty. Jeśli ktoś chce na dobre wziąć się za ładowanie samochodów to musi mieć ładowarę minimum 120 -150 kW. W przeciwnym wypadku żaden klient nie będzie tam ładował auta, bo nie będzie tam nocował w oczekiwaniu na naładowanie baterii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.209.138
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!