Unimot przygotowuje się do wejścia w życie zakazu importu rosyjskich produktów ropopochodnych. Wciąż toczy się proces przejęcia od Orlenu terminali paliwowych. O tym, co przyniesie 2023 r. w rozmowie z WNP.PL mówi Adam Sikorski, prezes Unimotu.
- Od początku lutego wyzwaniem dla całego europejskiego rynku będzie pakiet sankcji związany z zakazem importu rosyjskich produktów ropopochodnych. - Do tego wyzwania przygotowujemy się intensywnie również my, jako największy niezależny importer paliw, od wybuchu wojny - mówi Adam Sikorski.
- Jego zdaniem ten rok pokazał, jakie są skutki uzależnienia od jednego źródła dostaw surowców. Ale wojna nie przekreśla zielonej rewolucji w branży.
- Unimot wciąż pracuje nad finalizacją umów przejęcia terminali paliwowych i aktywów asfaltowych od Orlenu, co przybliżyć ma firmę do realizacji jednego z celów strategicznych na 2023 roku, czyli dywersyfikacji źródeł przychodów.