PARTNERZY PORTALU

Komisja Europejska ma obawy w związku z połączeniem Orlenu i Lotosu

Komisja Europejska ma obawy w związku z połączeniem Orlenu i Lotosu
KE wszczęła w środę szczegółowe postępowanie wyjaśniające w celu oceny planowanego nabycia Lotosu przez PKN Orlen Fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 07-08-2019 17:01

KE wszczęła w środę szczegółowe postępowanie wyjaśniające w celu oceny planowanego nabycia Lotosu przez PKN Orlen. Obawia się, że połączenie to może ograniczyć konkurencję w zakresie dostaw paliw oraz konkurencję na powiązanych rynkach w Polsce i krajach sąsiednich.

  • Komisja podała, że "obawia się, że połączenie to może ograniczyć konkurencję w zakresie dostaw paliw oraz konkurencję na powiązanych rynkach w Polsce i krajach sąsiednich".
  • W szczególności KE obawia się, że transakcja może prowadzić do wyższych cen i mniejszego wyboru dla "klientów biznesowych i konsumentów końcowych kilku produktów, zwłaszcza na stacjach paliw i na lotniskach".
  • PKN Orlen w komunikacie zaznaczył, że proces przejęcia jest bardzo złożony, stąd KE uznała, że potrzebuje więcej czasu na jego pełną analizę.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (16)

Do artykułu: Komisja Europejska ma obawy w związku z połączeniem Orlenu i Lotosu

  • 3xX 2019-08-09 12:32:22
    Już jak pierwszy raz ten (IDIOTYCZNY!) pomysł był na "tapecie" to wszystkie analizy wykazały przewidywany wzrost cen paliw od 18 nawet do 31%. I przez to został UTOPIONY. Ale obecni wyszli z założenia, że wzrost cen to wzrost wpływów do budżetu na ich pokręcone pomysły a kierowcy niech się ....
  • P 2019-08-08 14:59:30
    Komisja ma obawy bo nie wprowadzono jeszcze pieciobrygadowki.
  • Shell XD 2019-08-08 14:12:12
    Rozumiem, że Shell i BP dostały nakaz podziału swoich biznesów?
  • Miroo 2019-08-08 09:41:15
    Argumentacja nie do obrony... Repsol, Total czy BP, Shell, OMV czy coś mają większe w swoich regionach monopole... ot takie granie na czas.... Bez sensu są dwa koncerny przecież one nie konkurują faktycznie... po połączeniu Orlenu i Lotosa czas na połączenie Pekao z PKO...
    • Jang. 2019-08-08 10:45:29
      ale dla obu stron jest fantastyczny czas na liczne delegacje służbowe do atrakcyjnych miejsc Europy i dodatkowe zlecenia na szczegółowe analizy analiz....dla kumpli,krewnych i znajomych.Nie masz dla biurokraty większej radości jak przygotowywanie decyzji której skutki NIGDY biurokraty nie dotkną
      • Mm 2019-08-08 11:54:16
        Obajtek zaraz po przyjściu do PKN wyrzucił wszystkich dotychczasowych kontraktorów. Jednocześnie umieszczając swoich nowych. Tutaj pojawia się rola kancelarii SMM? Tacy eksperci. sołtys dał im nawet gabinety na Bielańskiej, ale efektów nie widać...
    • Rafi 2019-08-08 16:42:16
      Tu chodzi o rafinerie a nie stacje. Laczac Orlen i Lotos bedzie realnie 1 dostawca paliwa do wszystkich sieci w PL. W Hiszpanii czyli kraju w ktorym jest Repsol jest kilku dostawcow.
    • JW 2019-08-09 10:30:15
      Po połączeniu w Polsce będzie praktycznie jeden dostawca paliw. Po tym co się dzieje z ONICO to mamy tylko trzech realnych importerów jako ewentualna przeciwwaga dla połaczonego koncernu ale to ułamek rynku. Na rynkach o których piszesz nie ma takiej koncentracji po stronie podaży z jednej strony.
  • sir kotu 2019-08-08 09:36:17
    Ciekawe czy to taki taki sam typ obaw jak w przypadku NSII i Gazpromu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.94.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!