PARTNERZY PORTALU

Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca

Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca
fot. Circle K
  • Paliwa.pl
    Autor: Zdzisław Pisiński
  • Dodano: 03-11-2018 23:00

W ostatnim czasie najwięcej mówi się o zmianie sieci Statoil do Circle K, modernizacji PKN Orlen: Stop Cafe 2.0 oraz O!Shop oraz rebrandingu Lukoili do AMIC. Jednak nie tylko te firmy inwestują w nowy wygląd - bo to się po prostu opłaca.

Począwszy od logo i projektu elementów identyfikacyjnych marki (brandu) poprzez cały proces dostosowywania złożonej infrastruktury stacyjnej do założonej koncepcji marketingowej - to zadania firm zajmujących się kompleksową wizualizacją obiektów handlowych.

Na stacjach najbardziej oczywiście rzucają się w oczy zewnętrzne elementy wizualne, jak pylony cenowe (witacze, totemy), attyki - okalające zadaszenie strefy tankowania, podkreślane przez profesjonalne, energooszczędne, "inteligentne" oświetlenie. Jednak o kompleksowa aranżacja stacyjnych obiektów - począwszy od sklepu i restauracji po myjnie i warsztaty czy hotele i całe centra usługowe - to domena firm takich jak ProLicht z Ozimka (odpowiada za globalny rebranding Circle K) czy Stacom TIS Duszak z Kadzidła (generalnego wykonawcy inwestycji budowlanych, m.in. wielu nowych placówek PKN Orlen) czy wreszcie Orlen Budonaft - spółki z grupy kapitałowej płockiego koncernu. W ostatnim czasie oddała ona do użytku zmodernizowane MOP-y Aleksandrowice i Morawica przy A4 na odcinku Kraków-Katowice.

"Zakres prac na tej pierwszej obejmował: kompleksową adaptację i dostosowanie obiektu do standardu Stop Cafe 2.0, przebudowę pawilonu, rozbiórkę obiektów myjni ręcznej i pomostu napraw samochodów, wykonanie przyłączy mediów dla operatora McDonald’s i witacza. Na drugiej zaś: przebudowę pawilonu do Stop Cafe 2.0, rozbiórkę obiektów myjni ręcznej i pomostu napraw samochodów, wykonanie przyłączy mediów dla operatora Burger King i witacza" - informuje spółka.

Warto przypomnieć, że umowy międzynarodowe (m.in. AGR), a także krajowe przepisy określające warunki techniczne dróg publicznych, ściśle określają wymogi techniczne i zakres oferty miejsca obsługi podróżnych (MOP-y) przy autostradach i drogach ekspresowych. W zależności od kategorii oprócz miejsc postojowych powinny znajdować się tam: urządzenia wypoczynkowe i sanitarne, stacja paliw, obiekty gastronomiczno-handlowe, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty noclegowe.

Obserwując stacyjne budynki nie sposób nie zwrócić uwagi na coraz częściej pojawiające się w ich elewacji elementy drewniane (rozwiązanie wprowadzone parę lat temu przez McDonald’sa - więcej patrz: ramka MOYA), które pełnią rolę tyleż ozdobną, co - jak zwracają uwagę architekci: stanowi naturalną klimatyzację budynku.

Szczególnie istotnym jest w dzisiejszym otoczeniu biznesowym stacji paliw wyposażenie i aranżacja przyległych do nich sklepów i restauracji. Funkcjonalnym elementem jest tam zaś umeblowanie - także chłodnicze, poprzez wymianę ciepła, mające udział w bilansie energetycznym. BP Europa SE oddział w Polsce, sieć stacji, nieustannie modernizuje wyposażenie sklepów. Rozpoczęty ostatnio pilotaż objął 6 stacji. Wymieniono regały sklepowe na obszerniejsze, produkcji polskiej firmy Mago.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koncerny zmieniają stacje. To się po prostu opłaca

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.85.57.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!