Lotos Asfalt zawarł roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw za ponad 100 mln zł, które będą napędzać promy pływające pod logo Polferries.
- To kolejny krok w ekspansji Lotos Asfalt na rynku morskich paliw żeglugowych. Oferujemy wysokiej jakości paliwa, zawierające jedynie 0,1 proc. siarki, spełniające bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. Jesteśmy gotowi na wyzwania wynikające z zaleceń ograniczenia emisji siarki do atmosfery w ramach regulacji IMO 2020 - skomentował Cezary Godziuk, prezes Lotosu Asfalt.
Koncern przypomniał, że od początku 2020 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) ograniczające zawartość siarki w paliwach napędzających statki z 3,5 proc. do 0,5 proc.