Maciej Małecki o śmiałej wizji połączonego Orlenu i Lotosu

Maciej Małecki o śmiałej wizji połączonego Orlenu i Lotosu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: bad
  • Dodano: 12-03-2019 22:06

- Po połączeniu Orlen i Lotos będą miały nie tylko znacznie większe możliwości przerobu ropy niż węgierski MOL czy austriacki OMV. Połączony koncern zbliży się do tak ważnych graczy jak hiszpański Repsol, będzie miał 80 proc. jego możliwości przerobu - zwraca uwagę Maciej Małecki, poseł PiS i przewodniczący sejmowej Komisji Energii i Skarbu Państwa.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Poseł PiS podkreśla, że fuzje spółek paliwowych to trend ogólnoświatowy.
  • Podstawowym argumentem za konsolidacją jest uzyskanie tzw. efektu skali - uważa Maciej Małecki.
  • Cele strategiczne rządu dla sektora paliw są takie same jak w przypadku gazu. Chodzi o zapewnienie Polsce bezpieczeństwa energetycznego - dodaje.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (15)

Do artykułu: Maciej Małecki o śmiałej wizji połączonego Orlenu i Lotosu

  • Obywatel 2019-03-16 21:37:35
    Połączenie Orlenu z LOTOSEM to sprzeniewierzenie majątku Narodowego!!! To działania na szkodę Polski i Narodu!!!! Jak można oddać pełną kontrolę firmy energetycznej!!!! Stanowcze Nie! Dla Grabieży Ojczyzny!
  • Biały 2019-03-13 10:02:13
    Gość jest absolwentem historii na KUL, więc nie wymagajmy naukowych wywodów.
  • woj 2019-03-13 10:00:14
    To niby konkurencja jest zła.
    • keram777 2019-03-13 12:37:32
      Dla jasności; konkurowały będą połączony Orlen i Lotos z koncernami zachodnimi, które przecież są "mocno" obecne na rynku polskim !!! Proste ? Konkurencja to nie bożek, ważne są też inne czynniki makroekonomiczne, społeczne, ale też kwestia strategicznego bezpieczeństwa naszego Państwa.
      • M. 2019-03-13 14:36:19
        Żaden z tych "zachodnich" koncernów nie sprowadza paliwa do Polski. Kupowali w Orlenie lub Lotosie. Teraz będą kupowali u jednego producenta. Dostrzegasz subtelną różnicę? Paliwa nie produkuje się na stacji paliw i nie o konkurencję w tym zakresie chodzi.
      • Do M 2019-03-13 18:40:33
        Spokojnie zatankujesz swojego starego opla w dieslu za mniej niż 7 PLN na całe szczęście nie ma już PO w rządzie i nigdy nie będzie !
      • M. 2019-03-14 14:06:58
        Z twoją głową wszystko dobrze? Po co czytasz artykuły na wnp skoro ich nie rozumiesz? Obrażać innych łatwiej ci będzie na wp czy onecie. Skoro tak dobrze wiesz czym jeżdżę to może wiesz też ile zarabiam, gdzie pracuję i jak się nazywam?
      • Jang. 2019-03-15 13:45:32
        do M....Ale mogą też sprowadzać /jeśli "monopol" przegnie/ paliwa z pobliskich Polsce rafinerii Wokół jest ich cała gromada...Widać nasze rafinerie są tańsze i dopóki będą oferować paliwa po normalnych cenach doputy nic w paliwach się nie zmieni.....A monopol najsilniej w miejscach sprzedaży końcowych widać Czyli w stacjach
      • M. 2019-03-15 14:23:42
        Wielokrotnie były sytuacje kiedy paliwo z polskich rafinerii było droższe niż u sąsiadów ale na import decydowano się tylko do stacji leżących najbliżej granicy.
      • Jang. 2019-03-16 13:36:03
        do M-ponownie..Sposób transportu to kwestia ekonomii projektu.Białoruś chciała zainstalować rurociąg na ON wywołując panikę w n. władzach...Taki sam rurociąg można poprowadzić w Unii zarówno z rafinerii niemieckich jak węgiersko-słowackich itd Strategicznym celem jest klient. A ten znajduje się na stacji paliw.
      • Obywatek 2019-03-16 21:45:24
        Kolego, piszesz bzdury, po pierwsze wszystkie zachodnie koncerny kupują paliwo z Lotosu lub z Orlenu po drugie sprzedanie udziałów spółce w której skarb państwa może będzie miał 37% jest poważnym osłabieniem bezpieczeństwa energetycznego Polski
  • NAPRAWDĘ? 2019-03-13 09:00:19
    "Spółki nie będą musiały ze sobą rywalizować, ale będą mogły obniżyć koszty zakupu ropy czy usług" , ciekawa koncepcja na nowy podręcznik mikroekonomii, bo w starym uczą, że jeśli spółki nie muszą konkurować to i nie muszą obniżać kosztów ani podnosić jakości usług
    • Jang. 2019-03-15 13:59:35
      gdyby Kolega uczony na starych podręcznikach miał dwa sklepy o podobnym asortymencie i w tym samym regionie to konkurencję cenową pomiedzy swoimi sklepami traktowałby jako pożyteczną dla ich rozwoju i modernizacji?? Bo Lotos i PKN "konkurowały" w zabiegach prezesów o wizerunek i wycinały się nawzajem przy każdej okazji.Naszym kosztem........Czyli podatnika.Służę przykładami...
  • dudek 2019-03-12 22:43:03
    uff, co za dyletant . jak ten z PIPCh
    • Specjaliści XD 2019-03-13 08:47:54
      Jakiś argument, czy to tylko taki wysryw z nudów?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!