Orlen ruszył z paczkową ofensywą

Orlen ruszył z paczkową ofensywą
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek przed jednym z 200 automatów paczkowych Orlenu Fot. mat. pras.

PKN Orlen uruchomił w ramach swojej usługi Orlen Paczka 200 automatów paczkowych.  Do końca tego roku sieć maszyn ma liczyć już 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie.

  • PKN Orlen inwestuje w rozwój sieci punktów nadań i odbiorów przesyłek pod marką „Orlen Paczka”, która obejmuje już ponad 6 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce, w tym własne automaty paczkowe.
  • Koncern postawił już automaty paczkowe w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Są one zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę.
  • Aplikacja mobilna „Orlen Paczka”, dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android, umożliwia śledzenie statusu zamówionej przesyłki, odebranie jej w całej sieci punktów oraz bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce.
Zgodnie ze strategią do 2030 roku, PKN Orlen zainwestuje w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie.

- Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „Orlen Paczka”. To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii Orlen2030 rozwój segmentu detalicznego. Oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. - W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł – dodaje.


Czytaj: Orlen staje w szranki z InPostem. "Tworzymy alternatywę"

Ekologiczne dostawy

Koncern postawił już automaty paczkowe w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Są one zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę. Klienci będą mieć trzy dni robocze na odebranie swoich paczek, to więcej niż oferują inni operatorzy.

Partnerem logistycznym usługi jest RUCH, który PKN Orlen przejął pod koniec ubiegłego roku. Spółka zrealizowała  w tym czasie wiele inwestycji w infrastrukturę, dzięki czemu już w 90 proc. punktów czas dostawy przesyłek „Orlen Paczka” skrócił się do 1-2 dni od nadania ich przez e-sklep. Partnerem PKN Orlen przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.

 

×

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Orlen ruszył z paczkową ofensywą

  • Vigo 2021-10-09 17:59:02
    Paczka nadana w poniedziałek w Katowicach do Krosna dotarła w piątek ! Konkurencji zajmuje to jeden dzień.
  • teodora 2021-10-05 21:05:21
    Święta pokażą czy tych paczkomatów nie będzie za mało dla naszych prezentów kupowanych na ostatnią chwilę ;)
  • racjusz 2021-10-05 20:49:11
    No co w tym dziwnego, Obajtek widzi w Orlenie potencjał na kolejne działalności i to wykorzystuje
  • Krystek 2021-10-02 07:40:59
    Powinnismy sie cieszyc, im wiecej paczkomatów tym lepiej dla tych co zamawiaja
  • Karoca 2021-10-01 14:43:19
    paczka jak paczka, duzo zamawiam i zawsze wybieram ta najtansza i najlepsza opcje. jak orlen da fajna cene to bede korzystac, bo niby czemu nie?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.239.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!