PARTNERZY PORTALU

Orlen stawia na inwestycje i rusza z zagraniczną kampanią wizerunkową

W płockim koncernie rośnie przerób ropy naftowej Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Grzegorz Dyjak
    Grzegorz Dyjak
  • Dodano: 26-10-2019 12:00

Planowane wydatki inwestycyjne (CAPEX) Polskiego Koncernu Naftowego Orlen na 2020 rok będą wyższe niż 5 mld złotych zakładane na 2019 rok - zapowiadają przedstawiciele zarządu PKN Orlen. Spółka rusza w Niemczech i Czechach z kampanią reklamową, która ma podnieść rozpoznawalność marki płockiego koncernu. Planuje też zbudować około 150 stacji doładowania samochodów elektrycznych.

  • Przerób ropy naftowej w III kwartale wyniósł 9 mln ton wobec 8,7 mln ton przed rokiem.
  • Logo PKN Orlen pojawi się na stacjach koncernu w Niemczech i Czechach.
  • Na stacjach Orlenu w Polsce działa 26 ładowarek do samochodów elektrycznych.

PKN Orlen przedstawił w czwartek 24 października wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Planowane wydatki inwestycyjne grupy w całym 2019 roku mają wynieść 5 mld zł. Z tego na rozwój spółka przeznacza 2,4 mld zł, a na utrzymanie i regulacje 2,6 mld zł. Po dziewięciu miesiącach tego roku CAPEX sięga 3,1 mld zł.

- Mamy nadzieję, że CAPEX w czwartym kwartale 2019 roku pójdzie ostro do przodu. Jest to zazwyczaj okres wzmożonych wydatków inwestycyjnych. Sprzyjająca pogoda pomaga w realizacji tych wydatków, zwłaszcza w rozpoczętych inwestycjach - powiedział dziennikarzom wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych Wiesław Protasewicz.
- Oczywiście dzisiaj trudno jest powiedzieć, że zrealizujemy te prawie 5 mld zł, bo mogą się wydarzyć różne sytuacje. Natomiast zmierzamy ku maksymalizacji wydatków CAPEX-owych w 2019 roku. W tej chwili jesteśmy w fazie przygotowywania planu na 2020 rok. Na pewno CAPEX w przyszłym roku będzie wyższy niż w 2019 roku - dodał Protasewicz.

Z przedstawionych danych wynika również, że zrealizowany w pierwszych trzech kwartałach CAPEX stanowi 62 proc. nakładów zaplanowanych przez PKN Orlen na cały 2019 rok, na poziomie 5 mld zł. Rok wcześniej było to 60,4 proc. (2,9 mld zł z planowanych 4,8 mld zł).

- Jesteśmy przekonani, że CAPEX rozwojowy w kolejnych latach będzie również wyższy. Ze względu na zapowiedziany program rozwoju, między innymi petrochemii. Mamy w planie kolejne procesy inwestycyjne i rozwojowe - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. rozwoju.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Orlen stawia na inwestycje i rusza z zagraniczną kampanią wizerunkową

  • Mm 2019-10-28 07:13:57
    Rebranding zagranicznych stacji to nie są inwestycje, to tylko marketing!!!
  • Remek 2019-10-26 14:58:44
    Gdzie ta "ambicja"? 5mld capexu to standard od ładnych paru lat. Rebranding zagranicznych stacji to koszt i mega ryzyko - czy Niemcy i Czesi będą chętniej korzystać z polskiej ofert? Już przecież raz to się nie przyjęło.
  • Jon 2019-10-26 14:24:59
    Orlen kupi lotos a potem sprzeda spółki lotosu zagranicznym inwestorom ludzi zwolnią i tyle
    • P 2019-10-28 14:56:04
      Zwolnia ludzi I wprowadza niewolniczy 12 godz. system pracy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.217.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!