PARTNERZY PORTALU

Orlen wchodzi w czekoladę

PKN Orlen posiada sieć ok. 2,8 tys. stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Niemczech i w Czechach. W Polsce spółka ma 1776 stacji paliwowych, w tym ponad 1200 własnych. fot. mat. pras.

PKN Orlen ogłosił postępowanie w sprawie wyboru producenta czekolad pod marką własną należącą do tej spółki, które byłyby sprzedawane w sieci jej stacji paliwowych. Oferty można składać do 4 października - podał w ogłoszeniu płocki koncern.

PKN Orlen ogłosił postępowanie w sprawie wyboru producenta czekolad pod marką własną należącą do tej spółki, które byłyby sprzedawane w sieci jej stacji paliwowych. Oferty można składać do 4 października - podał w ogłoszeniu płocki koncern.

Jak zaznaczył PKN Orlen w opublikowanej dokumentacji postępowania, planuje on podpisanie umowy ramowej z wybranym oferentem, obejmującej warunki zakupu i dostaw produktów. Spółka przypomniała też, że prowadzi sprzedaż produktów w kategorii czekolad na ponad 1200 własnych stacjach paliw w Polsce.

"PKN Orlen chce nieustannie poprawiać swoją efektywność ekonomiczną oraz pozycję rynkową i obecnie rozpoczyna postępowanie zakupowe dotyczące wyboru producenta czekolad pod marką własną Orlen do odsprzedaży na stacjach paliw PKN Orlen" - oznajmił w ogłoszeniu płocki koncern.

Z opublikowanej przez PKN Orlen dokumentacji wynika, iż spółka ta poszukuje producenta czekolady mlecznej i gorzkiej 100 g oraz czekolady z orzechami i z ciastkiem 50-65 g "w zależności od możliwości produkcyjnych producenta".

Jak wyjaśniła spółka, jednym z głównych celów prowadzonego obecnie postępowania jest "dobór asortymentu zgodnie z potrzebami klientów stacji paliw PKN Orlen".

Na początku września płocki koncern podał, że 30 proc. marży brutto ze sprzedaży detalicznej na stacjach w jego sieci pochodzi z segmentu pozapaliwowego, w którym znaczny udział mają artykuły spożywcze. Spółka wskazała jednocześnie, że 85 proc. produktów spożywczych na jej stacjach wyprodukowano w Polsce.

Zobacz też: Orlen chce mieć własne chipsy. Szuka producenta

PKN Orlen posiada sieć ok. 2,8 tys. stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Niemczech i w Czechach. W Polsce spółka ma 1776 stacji paliwowych, w tym ponad 1200 własnych.

W części tych placówek, poza formułą usług gastronomicznych Stop Cafe, PKN Orlen stworzył sieć sklepów O!Shop do szybkich zakupów, które oferują m.in. towary spożywcze, w tym pieczywo, owoce, napoje. Część z nich, jak np. soki czy woda źródlana, są tam sprzedawane pod marką O!, należącą do płockiego koncernu.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (6)

  • KEZ 2019-09-23 17:24:23
    Słuszne działania to jest sieć, która można wykorzystać do sprzedaży towarów pod własną marką tylko bardziej kojarzoną np O!ORLEN tak się to robi w Europie i Ameryce i nikomu to jakoś nie przeszkadza a u nas jak zwykle wątpliwości. Brawo Panie Prezesie Obajtek, niech te towary sprzedaje na wszystkich stacjach ORLENU, a zwłaszcza w BRD.
  • antek_lotnik 2019-09-23 12:53:18
    Działania Monopolu?
  • Stanisław Jarzyna 2019-09-23 12:12:58
    To są te słynne innowacje wg. pana Obajtka.
  • Zenek 2019-09-23 12:10:16
    To może i od razu w kakao? Jak tam ceny paliw w PL versus siła nabywcza polskiego społeczeństwa? Czy w ten temat Orlen wejdzie?
  • obserwator 2019-09-23 12:02:31
    Dla Orlenu nieważne są ceny paliw bo ważniejsza jest sprzedaż czekolady i czipsów pod własną marką.
    • mm 2019-09-24 12:45:00
      Pytanie powinno być tak postawione : "Komu Orlen wchodzi w czekoladę?"

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!