Do końca 2030 r. w Europie Środkowo-Wschodniej pod marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji paliw. Do tego czasu rozwój sieci detalicznej, w tym udziału stacji zagranicznych, ma zwiększyć EBITDA tego segmentu Grupy Orlen ponad półtorakrotnie, do ok. 5 mld zł - szacuje koncern.
- W kraju, za sprawą połączenia z Grupą Lotos, naszą sieć zasili około 100 stacji, które będą funkcjonowały pod marką Lotos, a za jakiś czas w całym regionie pozyskamy kolejne 100 stacji - poinformował koncern.
- Dodatkowo, na Słowacji, po realizacji wszystkich planów akwizycyjnych Grupa Orlen zwiększy swoją sieć do 88 stacji, a na Węgrzech uruchomi wkrótce 144 stacje.
- Do końca 2030 r. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji (obecnie jest ich ok. 2,9 tys.). Udział stacji zagranicznych w całej sieci ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.