Pierwsze półrocze 2019 r. udane dla Unimot

Pierwsze półrocze 2019 r. udane dla Unimot
Unimot tworzy na zasadach franczyzy sieć stacji paliw pod marką Avia mat. pras.

Unimot opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2019 r. W tym okresie grupa wypracowała 1,87 mld zł przychodów skonsolidowanych oraz 27,8 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 24,3 mln zł.

  • W okresie pierwszych 6 miesięcy 2019 r. przychody skonsolidowane niezależnego dystrybutora paliw wyniosły o 23,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i ukształtowały się na poziomie 1,87 mld zł.
  • Grupa wypracowała skonsolidowaną EBITDA (zysk operacyjny przed opodatkowaniem) w wysokości 37,8 mln zł (wobec straty 3,8 mln zł rok temu).
  • Skonsolidowana EBITDA skorygowana (skorygowana głównie o wycenę zapasu obowiązkowego) wyniosła 27,8 mln zł (wobec 4,4 mln zł rok temu).

W samym drugim kwartale przychody wyniosły nieco ponad 1 mld zł, EBITDA 14,9 mln zł, a EBITDA skorygowana 16,7 mln zł.

- Początek tego roku był dla nas niezwykle korzystny – zarówno pod kątem rynkowym, jak i typowo operacyjnym. Osiągnięte w pierwszym półroczu wyniki były wyraźnie wyższe od naszych wewnętrznych założeń i zapewniły realizację naszej bazowej prognozy na ten rok w ponad 80 proc. W związku z tym zdecydowaliśmy się podnieść jej poziom – mówi Adam Sikorski, prezes Unimot.

Obecnie grupa oczekuje w 2019 r. wykonania skonsolidowanej EBITDA skorygowanej na poziomie 46,2 mln zł.

Lepsze wyniki finansowe grupy spowodowane były głównie efektywnym wykorzystaniem sprzyjającego otoczenia zewnętrznego w biznesie oleju napędowego, wygranym przetargom w biopaliwach, wyższym wolumenom i marżom w biznesie LPG, dobrym wynikiem w obrocie hurtowym energii elektrycznej w spółce Tradea oraz niższymi kosztami operacyjnym w efekcie przeprowadzonego programu optymalizacyjnego.

Okres pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. obfitował także w istotne wydarzenia biznesowe dla grupy Unimot. W czerwcu Unimot objął 20 proc. udziałów w spółce Green Electricity, operatorze platformy blinkee.city, która w Polsce i Europie oferuje usługi wynajmu elektrycznych skuterów i hulajnóg.

W tym samym miesiącu zakończył się także proces sprzedaży biznesu butli gazu LPG do spółki Gaspol wynikający z założenia dotyczącego koncentracji jedynie na najwyżej marżowych biznesach w grupie.

Dodatkowo, w pierwszym półroczu 2019 r. grupa uruchomiła operacyjną działalność w spółce Unimot Asia LLC z siedzibą w Szanghaju, wprowadzając do obrotu na rynek chiński oleje i smary pod marką Avia.

Z kolei na Ukrainie uruchomione zostały pierwsze stacje w sieci Avia – obecnie są cztery.

- W kolejnych miesiącach 2019 r. będziemy pracować nad dalszym efektywnym wykorzystaniem sprzyjającego otoczenia zewnętrznego, w tym silnego popytu oraz satysfakcjonujących poziomów premii lądowej oleju napędowego. Spodziewamy się także pozytywnych efektów wygranych w ostatnim czasie przetargów na biopaliwa. Ważną aktywnością będzie także finalizacja procesu optymalizacji aktywów gazu ziemnego, czyli zakończenie procesu częściowej dezinwestycji, oraz wejście na rynek asfaltów dzięki zespołowi specjalistów, który właśnie do nas dołączył – zapowiada Adam Sikorski.

Unimot jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, specjalizującą się w obrocie olejem napędowym (ON), biopaliwami (BIO), gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym oraz energią elektryczną.

Firma tworzy także na zasadach franczyzy sieć stacji paliw pod marką Avia i zaopatruje w paliwa płynne i gazowe takie sektory jak transport, logistyka, usługi, rolnictwo i przemysł.

Czytaj także: Unimot wchodzi w biznes produktów asfaltowych

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pierwsze półrocze 2019 r. udane dla Unimot

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.179.111
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!