PKN Orlen chce kupić spółkę OTP, największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce

PKN Orlen chce kupić spółkę OTP, największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce
Koncern zaznaczył, że "zbudowanie własnych kompetencji logistycznych w ramach Grupy Orlen pozwoli skutecznie odpowiedzieć na obecne, nowe wyzwania związane np. z potrzebą skracania łańcucha dostaw. fot. archiwum
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 21-11-2020 09:32

PKN Orlen chce kupić spółkę OTP, największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce. Podmiot ten powstał na bazie aktywów Orlen Transport, do 2016 r. spółki zależnej płockiego koncernu, która została sprzedana spółce z grupy Trans Polonia. Szacunkowa wartość planowanej transakcji to ok. 89 mln zł.

"PKN Orlen umacnia pozycję na rynku przewozów drogowych oraz inwestuje w rozwój i optymalizację procesów logistycznych. Jednym z elementów strategii w tym obszarze jest zakup spółki OTP - największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce. Powstał on na bazie aktywów Orlen Transport, którego sprzedaż do Grupy Trans Polonia została zainicjowana w listopadzie 2015 r." - przekazał w piątek płocki koncern.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: PKN Orlen chce kupić spółkę OTP, największego przewoźnika drogowego paliw płynnych w Polsce

  • Sms 2020-11-24 18:42:27
    Obecny zarząd PKN działa tak jakby rządził PGRem
  • Dola 2020-11-23 12:50:53
    Tak dużą spółkę jak Orlen ciężko jest utopić, ale starają się robią co mogą.
  • Grzegorz 2020-11-23 09:37:18
    Transport paliw jest rynkiem na którym operuje wiele różnych podmiotów. Posiadanie własnej spółki, obarczonej w przypadku grupy kapitałowej PKN układami ze związkami będzie powodowało długoterminowy wzrost kosztów. Koszty nie spadną, a wzrosną, ceny transakcyjne pomiędzy spółkami z grupy wymuszą "rynkową" marżę, więc spółka będzie coraz bardziej nieefektywna. A nie można było regionalnie się zdywersyfikować i wprowadzić zdrową konkurencję? 6 mln m3 to fajny wolumen do procesów zakupowych. Chyba, że brak kompetencji... btw. czy Shell, BP na rynkach rozwiniętych posiadają własne spółki? Czasami się na to decydują, kiedy rynek trzeba zbudować, bo nie ma prywatnych podmiotów.
  • MMS 2020-11-22 23:04:03
    To po co było sprzedawać? Albo ci którzy sprzedali powinni za to odpowiedzieć, albo ci którzy chcą kupić. Albo sprzedaż OTP to niegospodarność albo zakup OTP to niegospodarność trzeciej opcji nie ma.
  • stary dziad 2020-11-21 14:01:58
    Za sprzedaż Orlen Transport ówcześni członkowie zarządu PKN Orlen powinni odpowiadać karnie. Po kieszeni dziadów i tyle w temacie !
    • Grzegorz 2020-11-23 09:38:22
      spółkę sprzedano, kiedy Prezesem był obecny szef rady nadzorczej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.31.206
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!