Polski Koncern Naftowy Orlen to kolejna spółka, która zdecydowała się na zmianę barw swoich stacji paliw. Płocki koncern stawia na rynki zagraniczne m.in. w Czechach i w Niemczech, gdzie już dziś ma znaczący udział. Rozpoznawalność marki - obok niskich cen paliw, wysokiego standardu stacji oraz przyzwyczajeń i nawyków kierowców - jest wśród kluczowych elementów polityk prowadzonych przez koncerny paliwowe. Stawka jest duża, bo zużycie paliw rośnie, a łączna wartość ich sprzedaży to miliardy złotych rocznie.
- Koncern chce budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi działalność lub sprzedawane są jego produkty.
- W Niemczech Orlen ma ponad 580 stacji (6,5 proc. udziału w rynku), w Czechach ponad 400 stacji (23,7 proc. udziału w rynku), na Litwie 25 stacji (4,7 proc. udziału w rynku).
- Na rebranding stacji paliw w ostatnich latach decydowali się niektórzy konkurenci płockiego koncernu.