PKN Orlen chce wzmocnić wizerunek i markę za granicą. To może się opłacić

PKN Orlen chce wzmocnić wizerunek i markę za granicą. To może się opłacić
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Grzegorz Dyjak
    Grzegorz Dyjak
  • Dodano: 09-10-2019 20:00

Polski Koncern Naftowy Orlen to kolejna spółka, która zdecydowała się na zmianę barw swoich stacji paliw. Płocki koncern stawia na rynki zagraniczne m.in. w Czechach i w Niemczech, gdzie już dziś ma znaczący udział. Rozpoznawalność marki - obok niskich cen paliw, wysokiego standardu stacji oraz przyzwyczajeń i nawyków kierowców - jest wśród kluczowych elementów polityk prowadzonych przez koncerny paliwowe. Stawka jest duża, bo zużycie paliw rośnie, a łączna wartość ich sprzedaży to miliardy złotych rocznie.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Koncern chce budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi działalność lub sprzedawane są jego produkty.
  • W Niemczech Orlen ma ponad 580 stacji (6,5 proc. udziału w rynku), w Czechach ponad 400 stacji (23,7 proc. udziału w rynku), na Litwie 25 stacji (4,7 proc. udziału w rynku).
  • Na rebranding stacji paliw w ostatnich latach decydowali się niektórzy konkurenci płockiego koncernu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: PKN Orlen chce wzmocnić wizerunek i markę za granicą. To może się opłacić

  • olo 2019-10-16 09:10:01
    żeby niemiec czasem nie kupił paliwa od polaka jak ma arala. BP jeden z najwiekszych światowych koncernow naftowych nie zdecydował sie na rebrending w nieczech pozostająć pod marka aral
  • Agnieszka 2019-10-14 08:05:15
    Ile razy można Wam zwracać uwagę na nierzetelność? Tysiąc stacji więcej to nie wzrost tylko zmiana w statystykach!
  • otgees 2019-10-10 15:45:38
    Z tego, co pamiętam to takie próby zakończyły się dotychczas klęską i w Czechach i w Niemczech. Minusem może być to, że logo ORLENu kojarzy się z Polską - i kształt, i kolory. To jest działanie wbrew patriotyzmowi zakupowemu sąsiadów.
  • jj 2019-10-10 11:46:36
    Posunięcie ryzykowne,Niemcy mogą przestać kupować na tych stacjach.
  • Mm 2019-10-10 08:22:11
    Sołtys jest dobry z zmianach kolorów stacji, a te inwestowane pieniądze powinny iść w poważne inwestycje przemysłowe, w nowe technologie, nowe instalacje. Nie robi tego bo tego nie rozumie. A jego pożal się Boże doradcy też nie rozumieją chemii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.63.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!