PARTNERZY PORTALU

PKN Orlen chce wzmocnić wizerunek i markę za granicą. To może się opłacić

Koncern będzie budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach Fot. PKN Orlen

Polski Koncern Naftowy Orlen to kolejna spółka, która zdecydowała się na zmianę barw swoich stacji paliw. Płocki koncern stawia na rynki zagraniczne m.in. w Czechach i w Niemczech, gdzie już dziś ma znaczący udział. Rozpoznawalność marki - obok niskich cen paliw, wysokiego standardu stacji oraz przyzwyczajeń i nawyków kierowców - jest wśród kluczowych elementów polityk prowadzonych przez koncerny paliwowe. Stawka jest duża, bo zużycie paliw rośnie, a łączna wartość ich sprzedaży to miliardy złotych rocznie.

  • Koncern chce budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi działalność lub sprzedawane są jego produkty.
  • W Niemczech Orlen ma ponad 580 stacji (6,5 proc. udziału w rynku), w Czechach ponad 400 stacji (23,7 proc. udziału w rynku), na Litwie 25 stacji (4,7 proc. udziału w rynku).
  • Na rebranding stacji paliw w ostatnich latach decydowali się niektórzy konkurenci płockiego koncernu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

  • olo 2019-10-16 09:10:01
    żeby niemiec czasem nie kupił paliwa od polaka jak ma arala. BP jeden z najwiekszych światowych koncernow naftowych nie zdecydował sie na rebrending w nieczech pozostająć pod marka aral
  • Agnieszka 2019-10-14 08:05:15
    Ile razy można Wam zwracać uwagę na nierzetelność? Tysiąc stacji więcej to nie wzrost tylko zmiana w statystykach!
  • otgees 2019-10-10 15:45:38
    Z tego, co pamiętam to takie próby zakończyły się dotychczas klęską i w Czechach i w Niemczech. Minusem może być to, że logo ORLENu kojarzy się z Polską - i kształt, i kolory. To jest działanie wbrew patriotyzmowi zakupowemu sąsiadów.
  • jj 2019-10-10 11:46:36
    Posunięcie ryzykowne,Niemcy mogą przestać kupować na tych stacjach.
  • Mm 2019-10-10 08:22:11
    Sołtys jest dobry z zmianach kolorów stacji, a te inwestowane pieniądze powinny iść w poważne inwestycje przemysłowe, w nowe technologie, nowe instalacje. Nie robi tego bo tego nie rozumie. A jego pożal się Boże doradcy też nie rozumieją chemii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!