PKN Orlen rozważa budowę instalacji uwodornienia olejów roślinnych HVO – Hydrotreated Vegetable Oil i zużytych tłuszczów UCO - Used Cooking Oil. Produkt końcowy, czyli biopaliwo, byłby stosowany jako dodatek do oleju napędowego lub paliwa lotniczego JET - podał koncern.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- W przypadku podjęcia decyzji realizacyjnej, koncern zbuduje instalację HVO i wdroży nowatorską technologię polegającą na uwodornieniu oleju rzepakowego, oleju posmażalniczego (UCO) lub ich mieszanki.
- Produkt końcowy byłby stosowany jako dodatek do oleju napędowego lub paliwa lotniczego JET, co ułatwi spółce realizację NCW, a tym samym spełnienie unijnych wymogów w zakresie zwiększania udziału biokomponentów w paliwach.
- Wydajność instalacji HVO może wynieść ok. 300 tys. ton uwodornionego oleju rocznie. Taka ilość zaspokoiłaby potrzeby płockiego zakładu, przyczyniając się do realizacji NCW, a w konsekwencji europejskiej Dyrektywy o Odnawialnych Źródłach Energii tzw. RED II.
Informując w środę o swych planach, PKN Orlen oznajmił, iż chce wykorzystać różne możliwości wzmacniania swojej pozycji na rynku biopaliw, a jedną z nich jest wdrożenie w zakładzie głównym spółki w Płocku (Mazowieckie) nowoczesnej technologii uwodornienia olejów roślinnych HVO i zużytych tłuszczów UCO.