PARTNERZY PORTALU

"Powstający z Orlenu i Lotosu koncern może być kołem zamachowym gospodarki"

fot. mat. pras.

Powstający z Orlenu i Lotosu koncern może być wielkim kołem zamachowym polskiej gospodarki - powiedział w wywiadzie dla "Sieci" premier Mateusz Morawiecki. Jak dodał, w akcji cystern wstydu PO-PSL nie ma nic z brutalności, jest tylko pokazanie smutnej prawdy o poprzednich rządach.

Premier w rozmowie dla "Sieci" odniósł się do krytykowanej przez szefa PO Grzegorza Schetynę planowanej fuzji Orlenu i Lotosu.

"I to jest właśnie problem z naszą +wielce oświeconą+ opozycją: nie zna świata. Nie widzi, że wszystkie państwa rozwinięte dawno dokonały takich fuzji swoich zasobów, nie widzi, że mamy wokół gigantyczne koncerny paliwowe, z którymi nasze firmy muszą konkurować. (...) Jak można nie widzieć, jak wielkim kołem zamachowym polskiej gospodarki może być nowo powstający z Orlenu i Lotosu koncern? Dziwię się" - powiedział Morawiecki w opublikowanej w poniedziałek rozmowie dla "Sieci".

Premier tłumaczy w wywiadzie, że w akcji cystern wstydu PO-PS, nie ma "nic z brutalności, jest tylko pokazanie smutnej prawdy o poprzednich rządach i o tym, jak wielki jest koszt społeczny przyzwolenia na złodziejstwo".

"Przecież te miliardy, które tracił budżet wskutek patologii tamtego czasu, w tym faktycznego pozwolenia na wjeżdżanie do Polski setek cystern dziennie z przemycanym paliwem, to było pozbawienie Polaków konkretów: remontów szpitali, nowych żłobków i szkół, inwestycji w drogi. Za tę niefrasobliwość i tolerowanie patologii płacili Polacy w postaci wyższego VAT, bo skoro nie umieli ani nie chcieli ściągać od tych mafii podatków, to musieli je podnosić. My (...) podatki obniżamy, w tym dla przedsiębiorców i ludzi młodych" - podkreślał premier.

Szef rządu przypomniał, że za PO-PSL dziennie wjeżdżało do kraju 750 cystern.

"Dziś wjeżdża 150. Czyli 600 cystern codziennie wiozło lewe paliwo, przepompowywane szybko potem w jakichś stodołach, gdzieś w lesie i bokiem wpuszczane na rynek. Każda taka nieopodatkowana cysterna oznaczała dla skarbu państwa utratę 40 tys. zł w różnych podatkach i opłatach. Wielki kwoty trudno nam sobie wyobrazić. Tu każdy może zobaczyć - jedna cysterna równa się 40 tys. zł! Dziennie - 24 mln zł, czyli 500+ dla blisko 4 mln dzieci przez rok" - mówił szef rządu.

"Rocznie 8-9 mld, czyli tyle, ile kosztowała 13.emerytura dla polskich seniorów. My z tym skończyliśmy - i od razu oficjalne zużycie paliw skoczyło, a zyski Orlenu poszybowały w górę. To efekt skutecznej walki z mafią paliwową i VAT-owską, skutek konsekwentnych kontroli w drożenia wielu narzędzi uszczelniających ten system. Ale przestrzegam - ten sukces nie jest dany na zawsze" - podkreślał.
×

KOMENTARZE (18)

Do artykułu: "Powstający z Orlenu i Lotosu koncern może być kołem zamachowym gospodarki"

  • 6666 2019-09-10 12:52:51
    Wytłumaczcie jak to jest z jakością paliw w Polsce.? Zrobiłem wycieczkę z Luxembourg a na Ukrainę i wszędzie gdzie tankowalem miałem większy zasięg o ponad 140km niż po tankowania w Polsce na orlenach i lotosach?
  • Jwch 2019-09-10 10:41:55
    Krytycy pelowscy poczytajcie dokładnie najpierw, zorientujcie się w temacie a potem piszcie komentarze bo naprawdę sami sobie strzelać ie w kolana
  • Free 2019-09-09 21:12:51
    Morawiecki A ile Ty dróg wybudowaleś ? Tylko pier.potrafisz
  • Ania Dbalska 2019-09-09 12:03:13
    Połączenie wielu procesów dublujących się w obu spółkach to efekt synergii na kilkanaście miliardów. Polska to ostatni kraj w Europie z dwoma narodowymi koncernami. MOL i OMV robiły konsolidację już 15 lat temu.
  • Jerzy 2019-09-09 09:15:53
    A niby dlaczego połaczone spółki maja stac się nagle "kołem zamachowym" gospodarki. Czy połączenie to jakaś magia, która nagle przyniesie manne z nieba?
    • Tomek 2019-09-09 09:37:04
      Pozwala to na zwiększenie inwestycji przez połączony koncern. Inwestycje to pieniądze wpuszczone do obiegu w gospodarce, napędzają kolejne inwestycje, pozwalają na wzrost zatrudnienia itd itd.
      • Jk 2019-09-10 15:10:52
        Szkoda że rząd zamiast wpuszczać pieniądze w gospodarkę wylewa je na ulicę. W ten sposób zamiast umacniać filary gospodarki, tworzyć tym samym nowe miejsca pracy i motywować ludzi do pracy, podbija chwilowo konsumpcję, sponsoruje lenistwo i generuje inflację prowadząc do rychłego kryzysu
    • Ania Dbalska 2019-09-09 11:59:15
      Połączenie wielu procesów dublujących się w obu spółkach to efekt synergii na kilkanaście miliardów. Polska to ostatni kraj w Europie z dwoma narodowymi koncernami. MOL i OMV robiły konsolidację już 15 lat temu.
      • bĘzyniak 2019-09-09 12:21:40
        Aniu, idź do domu i sprawdź, czy posoliłaś kartofelki! MOL jest węgierski, OMV austriacki. I nie przeprowadzono żadnej "narodowej konsolidacji, tylko OMV kupił po prostu MOLa. I Węgrzy zostali BEZ narodowego operatora paliwowego.
      • Tomasz Golonka 2019-09-09 14:50:52
        Zatem łatwiej będzie Polsce konkurować z OMV jednym połączonym podmiotem czy dwoma mniejszymi spółkami narodowymi ?
      • Aa 2019-09-09 17:35:55
        Gdzie polski PKN konkuruje z OMV?
      • W. 2019-09-12 01:31:20
        W (...)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.249.64.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!