Globalni gracze przestawiają się na zieloną energetykę. Koncern BP także. - To dobry krok w skali globalnej, z którego też bardzo się cieszymy lokalnie, bo naszymi biznesami na polskim rynku - tymi obecnymi i przyszłymi - dobrze wpisujemy się w tę strategię - mówi WNP.PL Bogdan Kucharski, prezes BP w Polsce. Wśród nowych możliwości, przed którymi stoi koncern, wymienia energię solarną i morską energetykę wiatrową. Inwestycje w te obszary będą również oceniane z perspektywy polskiego rynku.
- - Z punktu widzenia naszych trzech głównych linii biznesowych w Polsce, dobrze wpisujemy się w strategię koncernu BP - mówi Bogdan Kucharski.
- Jak zapewnia prezes BP w Polsce, koncern jest gotowy na rozwój elektromobilności na tutejszym rynku na dużą skalę. - Chcemy to zrobić wtedy, kiedy rynek będzie gotowy - dodaje.
- Wodór jako paliwo przyszłości pojawia się w globalnej strategii koncernu BP. - Jeżeli Polska stanie się takim dużym wodorowym rynkiem, to oczywiście będziemy w tym kierunku zmierzać - zapewnia prezes BP w Polsce.