Reuters: PKN Orlen ma dostać zgodę na przejęcie Lotosu

Reuters: PKN Orlen ma dostać zgodę na przejęcie Lotosu
Orlen chce przejąć minimum 53 proc. udziałów w Lotosie. Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    AH
  • Dodano: 28-06-2020 16:42

PKN Orlen przekonał unijnych urzędników i ma uzyskać zgodę Unii Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos po przedstawieniu nowych propozycji mających usunąć obawy o monopolizację rynku - informuje Reuters.

Przypomnijmy, że Orlen chce przejąć minimum 53 proc. udziałów w Lotosie. Jednak organy antymonopolowe Unii Europejskiej obawiają się, że może to prowadzić do zmniejszenia konkurencji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Od miesięcy toczą się w tej sprawie negocjacje. Na początku kwietnia Komisja przekazała Orlenowi formalne zastrzeżenia. Po nich nastąpiły intensywne rozmowy, w tym wysłuchanie przedstawicieli polskiej spółki przez KE, a następnie złożenie przez nich 4 maja pakietu środków zaradczych.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Reuters: PKN Orlen ma dostać zgodę na przejęcie Lotosu

  • Adam 2020-06-29 22:53:48
    Na świecie funkcjonują umowy swap (kupna-sprzedaży) dzięki którym firmy wymieniają się paliwem na różnych bazach i nie muszą wozić paliwa zatem połączenie firm nie jest konieczne aby uzyskać oszczędności na logistyce.
  • mm 2020-06-29 12:30:02
    chciałbym poznać rzeczywiste koszty tej fuzji. Bilans zysków i strat.
  • Robię sery kozie w zarządzie 2020-06-28 21:35:39
    To od początku było jasne. Nie ma powodu, by zakazywać akwizycji, wszędzie w Europie duże koncerny dokonały konsolidacji już 10 i 20 lat temu. W Polsce niestety musieliśmy poczekać dopóki nie osłabnie targowica, postkomuna, kulczyki, rozmaici złodzieje, którzy nigdy nie kierowali się interesem Skarbu Państwa tylko próbowali ukraść jak najwięcej dla siebie. Oszczędności z konsolidacji samych jedynie procesów logistyki obu koncernów sięgną setek mln, każdy znający branżę paliw wie jak wygląda wożenie paliwa na stacje Lotosu z odległych baz paliw Lotosu - co trwa już chyba z 20 lat.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.107.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!