PARTNERZY PORTALU

Rośnie segment detaliczny Orlenu - największa zmiana w Niemczech

W ciągu trzech kwartałów 2019 r. nasz segment detaliczny wypracował ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej - powiedział Daniel Obajtek Fot. mat. pras.

W ciągu trzech kwartałów 2019 r. segment detaliczny Grupy Orlen osiągnął ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę zanotowano w tym czasie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł o 34 proc. - poinformował w czwartek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

  • Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach - powiedział Daniel Obajtek.
  • W ciągu trzech kwartałów 2019 r. nasz segment detaliczny wypracował ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej - dodał.
  • Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34 proc. - podkreślił szef PKN Orlen

Zwracając uwagę na wyniki Grupy Orlen w segmencie detalu, Obajtek wspomniał jednocześnie o otwarciu stacji paliw w Monachium, która została uruchomiona w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę "star", należącą do działającej od 2003 r. spółki zależnej Orlen Deutschland, z logiem Orlenu.

"Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w czwartkowym komunikacie spółki. Jak dodał, za zachodnią granicą Polski, koncern posiada obecnie blisko 600 obiektów, co plasuje go "jako siódmą sieć stacji paliw".

"Warto również zwrócić uwagę, że w ciągu trzech kwartałów 2019 r. nasz segment detaliczny wypracował ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34 proc." - podkreślił szef PKN Orlen.

Koncern przypomniał, iż "do tej pory Orlen funkcjonował na rynku niemieckim tylko pod marką star", która - jak ocenił - "stała się w Niemczech symbolem innowacyjnych stacji benzynowych, spełniających potrzeby nowoczesnego społeczeństwa". "Klienci star, oprócz standardowej oferty, mają możliwość tankowania paliw alternatywnych, a także korzystania ze stacji szybkiego ładowania, produktów marek własnych oraz innowacji cyfrowych" - wyjaśnił PKN Orlen.

Według koncernu, dzięki temu, iż połączone logotypy Orlen i "star" pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji paliw, "Orlen będzie bardziej rozpoznawalny na niemieckim rynku, a w przyszłości może zastąpić markę regionalną". "W ciągu najbliższych kilku lat koncern chce bowiem zbudować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność lub sprzedaje swoje produkty. Dzięki spójnemu wizerunkowi spółka będzie mogła w pełni wykorzystywać swój potencjał" - zaznaczył PKN Orlen.

Jeszcze w październiku koncern podawał m.in., że "w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci", na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, "będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1".

PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie - 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rośnie segment detaliczny Orlenu - największa zmiana w Niemczech

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!