- Wierzymy, że elektromobilność jest przyszłościowym kierunkiem, dzięki któremu będziemy mogli polepszyć jakość powietrza i zmniejszyć emisje. Chcemy w niego inwestować, nawet jeśli jeszcze nie jest to przychodowy biznes - mówi WNP.PL Łukasz Orzechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci partnerskich w Shell Polska. Jego zdaniem jednak, aby tak się stało, potrzebne będą dopłaty do aut elektrycznych, subsydia i zachęty inwestycyjne.
- Do końca pierwszego kwartału 2022 roku Shell ma w planach uruchomienie w sumie 10 stacji z szybkimi ładowarkami IONITY.
- - Nie zatrzymujemy się tylko na współpracy z IONITY. Planujemy rozwijać również własne rozwiązania EV na polskich drogach - mówi WNP.PL Łukasz Orzechowski.
- Pytany o problemy z uruchomieniem sieci ultraszybkich ładowarek w Polsce, nasz rozmówca wskazuje na kwestię dostępności energii elektrycznej, co jest dużym wyzwaniem nie tylko dla Polski, ale również dla innych krajów.