PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Automaty vendingowe

Autor: Kwartalnik "Telekomunikacja i Techniki Informacyjne", Zdzisław Pisiński
23-10-2013 14:36 |  aktualizacja: 23-10-2013 14:40

Sprzedaż pozapaliwowa na stacji może znacząco zwiększyć się dzięki wykorzystaniu automatów wrzutowych (vendingowych). Jest to szczególnie istotne zwłaszcza w zakresie wciąż rozwijającej się przystacyjnej gastronomii, ale oferta asortymentu sprzedawanego przez automaty nie musi i nie powinna ograniczać się jedynie do gorących napojów.

Na przyszłość optymistycznie zapatrują się również przedstawiciele branży oferującej dania gotowe do automatów: - Z punktu widzenia firmy i projektu vendingu obiadowego mamy do czynienia ze stałym, stabilnym wzrostem zainteresowania tą kategorią produktową. Samoobsługowe (nie automatyczne) wydawanie kawy oraz wielowariantowego hot doga to niewiele, jak na obecną ofertę produktów sprzedawanych przez maszyny. W efekcie tak realizowanej usługi na popularnych oraz tranzytowych stacjach tłumnie zgromadzeni klienci przy kasach nie są obrazkiem wyjątkowym. Oczywiście nie należy traktować sprzedaży automatycznej jako metody wykluczającej sprzedaż tradycyjną czy ofertę restauracyjną, ale raczej jako uzupełnienie znanych już form sprzedaży, wskazując jednocześnie na wzrost roli, jaką w przyszłości przejmie bezobsługowa forma zakupu towarów i usług - mówi Zdzisław Műller z Vendingsolution, dystrybutora maszyn Bicom SRL.

Automaty obiadowe tego włoskiego producenta mieszczą w części chłodniczo-magazynowej 96 sztuk różnorodnego menu obiadowego. Uzupełnianie oferty odbywa się zgodnie z zapotrzebowaniem i może być realizowane przez serwisanta zewnętrznego czy przeszkolonego pracownika stacji. Obsługa jest prosta i nie zabiera zbyt wiele czasu: towarowanie i programowanie automatu trwa ok. 30 min. W całym procesie nie należy zapominać o bezwzględnym wymogu przestrzegania ciągu chłodniczego, który jest niezbędny dla tego typu artykułów. Komunikacja telemetryczna lub modemowa (GSM) pozwala zaś na stałe monitorowanie statusu maszyny (ilość towaru, awarie, przerwy w zasilaniu - to tylko niektóre alerty przesyłane przez automat).

- Lokalizacja automatu obiadowego powinna być powiązana z pewną, niewielką przestrzenią do konsumpcji zakupionego posiłku (stolik, krzesła, lada itp.). W zależności od potrzeb z automatów korzystają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Znacznie wyraźniej rysuje się duże zaufanie do zakupu z vendora wśród młodszego pokolenia (w tym dzieci) niż osób dojrzałych czy starszych, hołdujących tradycyjnym formom kupowania i konsumpcji - mówi Műller. Automat musi być zlokalizowany w miejscu przyciągającym uwagę i łatwo dostępnym. Często stosowane są tzw. kioski, czyli zestaw automatów wraz ze stoliczkiem i koszem na śmieci. Nierzadko takie kioski posiadają wyświetlacze LCD emitujące różnego rodzaju reklamy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


28 767 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.