PARTNERZY PORTALU

Fuzja polskich gigantów zwiększy konkurencję na rynku

Fuzja polskich gigantów zwiększy konkurencję na rynku
Bogdan Kucharski, prezes BP w Polsce fot. PTWP/AH
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 17-10-2022 06:01

Połączenie Orlenu i Lotosu przemodelowało rynek. O tym, jak te przetasowania wpłyną na biznes paliwowy, mówi  w rozmowie z WNP.PL prezes BP w Polsce, Bogdan Kucharski.

  • - Komisja Europejska postawiła wymagające warunki do tej transakcji. Ta fuzja z pewnością generuje nowe opcje - mówi Bogdan Kucharski pytany o ocenę skutków fuzji Orlenu i Lotosu dla polskiego rynku.
  • Jego zdaniem polski rynek dystrybucji paliw nie będzie się w przyszłości istotnie powiększał pod względem liczby stacji, natomiast będzie się zmieniała jego struktura własnościowa oraz oferta.
  • - Jeśli chodzi o transport lekki, to nie ma innej drogi niż elektromobilność. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku transportu ciężkiego. Tu nie wszystkie karty są jeszcze rozdane - tak prezes BP ocenia kierunek rozwoju motoryzacji w kontekście przyszłości stacji paliw.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Fuzja polskich gigantów zwiększy konkurencję na rynku

  • Grzywaczejski 2022-10-22 12:09:04
    Juz za długo Kucharski kieruje tym BP kiedy jakąś nowa gębą będzie?
  • Okradziony w OFE 2022-10-17 16:05:29
    Kto to jest ten "Kucharski"???!!!!! Dlaczego WNP drukuje takie HEREZJE????!!!! W jaki sposób faktyczny PAŃSTWOWY MONOPOL ma poprawić konkurencję na rynku???!!!!! NO JAK???!!!!
    • Rób co lubisz 2022-10-17 21:12:00
      Nie łam sobie łba. Aż, tak inteligentny nie jesteś, aby to zrozumieć. Skup się na spijaniu produktów winopodobnych.
  • Wandal 2022-10-17 09:38:43
    Jak monopol zwiększa konkurencyjność????
    • Krasawica 2022-10-17 10:58:30
      Tak, że w ten sposób więcej osób kliknie w tytuł; to technika (?) w necie, by ludzie wchodzili w dany tekst. A chodzi o to, że na skutek fuzji wchodzi na rynek MOL oraz Saudi Aramco - czyli konkurencja rośnie. I już. PS. Niemniej jak na tzw. poważny portal gospodarczy to wnp jest bardzo, bardzo blisko pudelka i innego pomponika, gdy chodzi o jakość tekstów - i tytułów.
      • dwa bratanki 2022-10-17 16:09:34
        Czy chcesz powiedzieć, durna (...) onuco, że MOL i Arabowie będą WOZIĆ DO POLSKI SWOJĄ BENZYNĘ i DIESLA?????!!!!!
  • Damian 2022-10-17 08:49:20
    Bzdura. Chodzi o wytransferowanie kasy z Orlenu do stulejkowców którzy posiadają do 70% akcji. Po przejęciu PGNiG zyskali darmowe koncesje. Dno.
  • Rober 2022-10-17 08:40:33
    Nie dla drogich i nie wydajnych gniotów elektrycznych! Alternatywa moze byc hybryda wodorowa a nie auto z bateriami po 10 latach do utyluzacji
    • Krasawica 2022-10-17 09:02:37
      Chyba do wymiany baterii ruski trolu. Ile miałeś aut na baterie?
      • Krasawica 2022-10-17 10:56:29
        E, ruskie goowno, nie kradnij mojego nicka. Wpisuj swoje wpisy pod swoim nickiem, a nie moim, bez względu na to, czy piszesz głupio, czy bardzo głupio. Proponuję ci pseudonim na wnp ,,sedes putina". Co ty na to, złodzieju?
      • skorpion 2022-10-17 14:40:39
        Może zamilcz ukropski trollu w temacie, o którym nie masz pojęcia. W elektryku wymiana baterii to 50-60% ceny nówki! Jedynie w hyb-idzie jest to możliwe... A ślad węglowy i tak większy...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.121.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!