PARTNERZY PORTALU

Szef Orlenu: dlaczego warto dogadać się z Węgrami

Szef Orlenu: dlaczego warto dogadać się z Węgrami
Już niedługo węgierski MOL będzie oferował paliwo polskim kierowcom. mat.pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Wojciech Żurawski
    Wojciech Żurawski
  • Dodano: 14-03-2022 20:15

W ramach wstępnej umowy dotyczącej przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen węgierski koncern paliwowy MOL nabędzie 417 stacji benzynowych. Zapłaci za te aktywa 609,8 mln dolarów, a Orlen przejmie od MOL Group 114 stacji paliwa na Węgrzech i 41 stacji na Słowacji.  W ocenie prezesa Orlenu Daniela Obajtka  przejmowane stacje maja zbliżony wynik EBITDA. Stacje te zostały wycenione na około 229 mln euro.

  • Orlen prowadzi zaawansowane negocjacje dotyczące przejęcia kolejnych stacji paliw zagranicą.
  • W ocenie spółki, nowy duży gracz na polskim rynku detalicznej sprzedaży benzyny i oleju napędowego, jakim zostanie MOL, nie zmieni znacząco układu sił.
  • Biznesowo opłaca się kupić stacje benzynowe tylko tam, gdzie można korzystać z własnego zaplecza hurtowego.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Szef Orlenu: dlaczego warto dogadać się z Węgrami

  • Ami 2022-03-16 17:45:46
    Mimo calej pogardy dla "demokratow" i lewactawa jaki sens ma przejmowanie kontroli nad Polska firma skoro ta firma trzeba sie podzielic z zagranicznymi firmami. Durne to i ryzykowne.
  • Polak 2022-03-15 22:01:13
    Ciekawe czy państwo dokupi udziały w ORLENie aby mieć ponad 50 % udziałów bo na razie ma tylko 27 % zaś w Lotosie który włączy do Orlenu ponad 50%.
  • Zbigniew 2022-03-15 15:45:51
    Jak można fizycznie sprzedając rafinerię i 400 stacji zwiększyć w "każdym segmencie udział". Chyba że Obajtek zawłaszczy Katarczyków, chociaż to zdecydowanie pewniejszy jest ruch odwrotny. Wójt z Pcimia myśli, że to drugi Szymuś lub wujowie, których można orżnąć. i
  • Robert_pgnig 2022-03-15 15:06:07
    Połowa tych sprzedawanych Lotosów to są franczyzy, jak można sprzedać stację franczyzową, która jest właścicielem partnera ? Lotos ma tylko prawa do marki i wpis w hipotekę partnera jako zabezpieczenie inwestycji w stację. MOL nie zmusi tych partnerów do kontynuowania współpracy, skończy się 5 lat umowy i te stacje zaraz uciekną do konkurencji (CirkleK, Moya, Shell itd.) Obajtek to geniusz, że to sprzedał za dużą kasę natomiast sobie wybrali najlepsze 100 Lotosów z najwyższą sprzedażą i już przerzucają klientów flotowych na flotę PKN
  • Wasyl 2022-03-15 10:45:51
    A wszystko po to aby agenci moskwy którzy są we wszystkich dużych spółkach węgierskich mogli spokojnie działać w Polsce. Czy nikt tego nie widzi?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.27.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!