Unimot urośnie dwa razy dzięki fuzji Orlenu i Lotosu

Unimot urośnie dwa razy dzięki fuzji Orlenu i Lotosu
Rynek obrotu paliwami stanowi znaczną część naszej EBITDA. Nie mogliśmy nie wziąć udziału w transakcjach, które wpłyną na strategiczny dla nas rynek - mówił podczas telekonferencji poświęconej transakcjom przejęcia aktywów Lotosu i Orlenu Adam Sikorski, prezes Unimotu fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 13-01-2022 13:51

Dzięki transakcji będziemy trzecim graczem w Polsce na rynku logistyki paliwowej, drugim największym graczem na hurtowym rynku paliwowym i drugim na rynku asfaltów. Staniemy się dwukrotnie większą organizacją pod względem EBITDA oraz liczby pracowników po przejęciu - wyliczał prezes Unimotu Adam Sikorski podczas konferencji poświęconej przejęciu aktywów Lotosu w toku fuzji z PKN Orlen.

Unimot bierze terminale i asfalty

Na mocy podpisanych z PKN Orlen i Grupą Lotos umów Unimot przejmie 9 terminali o pojemności 350 tys. m3, z opcją rozbudowy do 410 tys. m3. Terminale zlokalizowane są Poznaniu, Piotrkowie Trybunalskim, Czechowicach-Dziedzicach, Rypinie, Jaśle, Gdańsku, Gutkowie, Bolesławcu, Szczecinie. Firma będzie także właścicielem nowego terminalu w Szczecinie, który na mocy decyzji Komisji Europejskiej zbudować ma Orlen.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Unimot urośnie dwa razy dzięki fuzji Orlenu i Lotosu

  • Teresa 2022-01-14 19:37:33
    Same plusy, ja minusów nie widzę, tylko opozycja jak zwykle kracze, bo nic innego robić nie potrafi. Nie mogą zrozumieć, że Obajtek tak dobrze sobie radzi w biznesie, ale cóż oni byli nieudolni..
  • Mariusz 2022-01-13 23:04:12
    I co z tego ze doszlo do sprzedazy? Partner jak każdy inny, jeśli Orlen uwaza ze to dobry kandydat to ja to szanuje i popieram
  • Elżbieta 2022-01-13 18:30:25
    Komisja Europejska nakazała sprzedaż części i co zrobić. Fuzja musi dojść do skutku. Kto tego nie rozumie to cóż... Doczepiać się łatwo i szukać afer ale po co? Nadal 70% udziałów będzie nasze, a korzyści z fuzji ogromne.
    • Andrzej 2022-01-13 19:22:30
      Kto proponował środki zaradcze Komisji? Orlen będzie miał tylko 50% z produkcji w Gdańsku. Skarb Państwa traci kontrolę nad wszystkim. Żenada.
      • Matematyka idioto 2022-01-13 20:31:48
        Jak 50%przytłuku, skoro Amaco nabyło 30%.
      • Morota 2022-01-13 21:15:50
        I to jest ciekawy deal. Nabywa 30% a ma prawo do dysponowania 50% paliw. A ty jak jesteś niedoinformowany to po co zabierasz głos i jeszcze kogoś obrażasz?
  • Grzegorz 2022-01-13 14:11:54
    ciekawe jak zaadresowano ryzyka ekologiczne, niektóre z tych obiektów to "pola naftowe", z drugiej strony cena jest na pewno okazyjna, nowy terminal w standardzie PKN to co najmniej kilkadziesiąt mln PLN jak nie więcej. Ciekawe jak zachowa się KE, bo UNIMOT nie jest klasycznym operatorem jak PERN

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.211.239.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!