Dzięki transakcji będziemy trzecim graczem w Polsce na rynku logistyki paliwowej, drugim największym graczem na hurtowym rynku paliwowym i drugim na rynku asfaltów. Staniemy się dwukrotnie większą organizacją pod względem EBITDA oraz liczby pracowników po przejęciu - wyliczał prezes Unimotu Adam Sikorski podczas konferencji poświęconej przejęciu aktywów Lotosu w toku fuzji z PKN Orlen.
- Unimot, notowany na GPW niezależny importer paliw ciekłych i gazowych z ponad 30-letnią historią na rynku, został partnerem Orlenu w toku fuzji z Lotosem w obszarze logistyki paliwowej i asfaltów. Ma przejąć dziewięć terminali paliw oraz zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. Unimot miał też chrapkę na aktywa rafineryjne i stacje paliw.
- Prezes firmy zapowiada rozwój przejmowanych aktywów i inwestycje.
- - Finalne zamknięcie transakcji przewidujemy na III/IV kwartał 2022 roku - podsumował Adam Sikorski, prezes Unimotu.
Unimot bierze terminale i asfalty
Na mocy podpisanych z PKN Orlen i Grupą Lotos umów Unimot przejmie 9 terminali o pojemności 350 tys. m3, z opcją rozbudowy do 410 tys. m3. Terminale zlokalizowane są Poznaniu, Piotrkowie Trybunalskim, Czechowicach-Dziedzicach, Rypinie, Jaśle, Gdańsku, Gutkowie, Bolesławcu, Szczecinie. Firma będzie także właścicielem nowego terminalu w Szczecinie, który na mocy decyzji Komisji Europejskiej zbudować ma Orlen.