PARTNERZY PORTALU

W Lotosie iskrzy wokół negocjacji ze związkowcami. Mówi się o dużej presji

W Lotosie iskrzy wokół negocjacji ze związkowcami. Mówi się o dużej presji
Trwają mozolne negocjacje gwarancji dla pracowników Grupy Lotos. Dla nich reorganizacja, a w dalszej kolejności spełnienie środków zaradczych i fuzja z PKN Orlen oznaczać będzie rewolucję... fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 15-10-2021 06:02

W rozmowach mamy obecnie totalny impas. Pracodawca odrzuca praktycznie większość naszych propozycji - tak negocjacje zabezpieczeń pracowników w toku fuzji Grupy Lotos z PKN Orlen oceniają związkowcy z gdańskiego koncernu.  Pracodawca - czyli Grupa Lotos.

  • Związkowcy z Lotosu mówią o presji na zaakceptowanie porozumienia, którą wiążą ze zbliżającymi się terminami w procesie fuzji, w tym daty (14 listopada) przedstawienia Komisji Europejskiej wszystkich wymaganych dokumentów, dotyczących realizacji środków zaradczych.
  • Ich zdaniem pracodawca czy prowadzący negocjacje PKN Orlen musieli wstępnie przedstawić inwestorom założenia porozumień społecznych, bo wiążą się one z określonymi kosztami. Teraz dążą, żeby zbliżyć treść porozumienia do tego, co zaproponowano inwestorom.
  • Taką tezę kategorycznie odrzuca Krzysztof Nowicki, wiceprezes Grupy Lotos ds. fuzji i przejęć, reprezentujący pracodawcę. Podkreśla, że Grupa jest zdeterminowana, by zabezpieczyć interesy pracowników w całym procesie fuzji z PKN Orlen.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: W Lotosie iskrzy wokół negocjacji ze związkowcami. Mówi się o dużej presji

  • Namarginesie 2021-10-18 08:22:52
    Możliwy jest jeszcze taki scenariusz: ten kto wejdzie na polski rynek ustawi się w pozycji "drugiego " i będzie czerpał korzyści z dominującej pozycji Orlenu, "chroniony" w ten sposób przed konkurencją; pracę znajdzie tam wielu PiS-owców po przegranych wyborach; a jak przyjdzie polityczne zamówienie żeby osłabić Orlen, to zawsze można zaostrzyć konkurencję i zdołować wyniki, świat zna wiele możliwości rekompensaty poniesionych strat.
  • bufetowa 2021-10-16 13:56:19
    Połączenie PKN i GL jest korzystne wyłącznie dla polityków u władzy. Oddajemy część strategicznej infrastruktury w zagraniczne ręce. Nie wiemy jakiego królika z kapelusza będzie mógł kupić PKN za granicą. Czy przypadkiem PKN nie będzie musiał zadowolić się kilkoma stacjami paliw na zachodzie. Nie wierzę, żeby np Holendrzy, czy Francuzi sprzedali Orlenowi część strategicznej infrastruktury paliwowej porównywalnej z zakładami które musimy oddać w Polsce. Pracownicy GL zostaną bardzo twardo potraktowani, część straci pracę. Klienci będą nadal kupować u monopolisty. Będzie to monopolista polski państwowy lub zagraniczna korporacja. Władza ze strategiczną infrastrukturą paliwową obecnie robi to samo co się stało w latach 90 ze sklepami spożywczymi. Sklepy spożywcze były w polskich rękach, a weszły do Polski zagraniczne sieci. Obecnie po 20-30 latach większość sklepów jest zarządzana przez zagraniczne sieci. To samo może stać się na rynku paliwowym w Polsce. Ironią losu jest to że nie zrobiła tego ta zła wszystko prywatyzująca platforma, tylko zrobi to partia która wyciera się patriotyzmem, wysokimi narodowymi standardami. Na rynek paliwowy w Polsce jeszcze mocniej wejdą zagraniczne korpo, które przyjmą taką strategię, żeby PKN jak najwięcej stracił rynku. Wtedy PKN będzie miał problem. Ale to dopiero za kilka lat.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!