Wodorowa lokomotywa Lotosu

Wodorowa lokomotywa Lotosu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: wnp.pl (DM)
  • Dodano: 10-10-2018 12:17

Spółki Lotos Lab i Lotos Kolej pracują nad projektami dwóch prototypowych lokomotyw manewrowych o napędach hybrydowych. W jednej z nich paliwem miałby być wodór.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Zgodnie z założeniami obie modernizowane lokomotywy będą miały napęd elektryczny z baterii litowo-jonowej, natomiast napęd alternatywny będzie w jednej z lokomotyw spalinowy, a w drugiej wodorowy.

O inwestycji Lotosu więcej tu: Lotos buduje na Bałtyku gazociąg

Ze względu na testowy charakter projektu zostaną w nim wykorzystane posiadane obecnie przez spółkę Lotos Kolej lokomotywy manewrowe. Modernizacja wysłużonych lokomotyw może być bardziej opłacalna w porównaniu do zakupu nowych.

Połaczenie Orlenu i Lotosu: Prezes BP w Polsce Bogdan Kucharski mówi o obawach związanych z fuzją Orlenu i Lotosu

– Obecnie prowadzone są analizy, które mają doprowadzić do opracowania najbardziej optymalnego kształtu technicznego i finansowego projektu. W przypadku potwierdzenia założeń technicznych i ekonomicznych projekt będzie można rozszerzyć na większą skalę. – mówi Patryk Demski, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.

Projekt ma być realizowany do 2022 roku.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Wodorowa lokomotywa Lotosu

  • Jo 2018-10-11 11:35:15
    A jak wom ta wodorowo ciufcia dupnie to mechanik stacja orbitalno ISS zoboczy z bliska.
  • Manewrowy 2018-10-10 13:44:53
    Nie zam oczywiście specyfiki bocznicy Lotosu ale chyba się nie pomylę, że są tam strefy EX, czy zagrożone wybuchem. W takich strefach praca lokomotyw elektrycznych może być nie możliwa. Również modernizacja na paliwo wodorowe może być z tego samego powodu problematyczna. Wreszcie ciekaw jestem, czy tak zmodernizowane lokomotyw UTK dopuści do eksploatacji. Szczególnie jeśli nie będą one spełniały wymogów TSI?
    • Auto54N 2018-10-10 15:32:27
      Lokomotywy spalinowe też są elektryczne. Chyba że masz na mysli jakieś małe jednostki na wiązarach.
      • Manewrowy 2018-10-11 09:04:07
        Jasne, przecież koła są napędzane elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Tylko jak zamienisz silnik diesla na zestaw baterii to czy lokomotywa będzie bezpieczniejsza? Będzie spełniać wymogi TSI? Jaka będzie jej sprawność jeśli uwzględnimy czas niezbędny na ładowanie baterii?
    • energetyk 2018-10-11 18:38:51
      Manewrowy to ma być napęd wodorowy z ogniwami paliwowymi a nie bateriami.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!