Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Rośnie zainteresowanie służbą wojskową

Autor: bad
Dodano: 27-11-2018 17:11

Kampania rekrutacyjna do Wojska Polskiego „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej” trwa od 14 października. Przez pierwszy miesiąc liczba wniosków o przyjęcie do zawodowej służby wojskowej, Wojsk Obrony Terytorialnej i służby przygotowawczej wyniosła 3027 - podaje Ministerstwo Obrony Narodowej.

 

W składzie zespołów rekrutacyjnych, obok przedstawicieli administracji wojskowej, są także żołnierze z pobliskich jednostek wojskowych. Reprezentują oni całe spektrum wojskowych specjalności: od piechurów, rakietowców, spadochroniarzy, lotników, saperów, inżynierów, mechaników, kierowców, terytorialsów, po marynarzy, specjalsów, lekarzy czy informatyków.

Czytaj też: Komu potrzebne są strzelnice w każdym powiecie?

Pierwszy miesiąc kampanii zaowocował zwiększoną liczbą złożonych wniosków o przyjęcie do zawodowej służby wojskowej, w porównaniu do miesiąca poprzedzającego jej start. Odnotowano np. znaczący wzrost liczby wniosków do służby przygotowawczej – o 66 proc.

Wzmocnienie wschodniej flanki

Inauguracja kampanii „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej”, która odbyła się 14 października w Lublinie, była bezpośrednio związana z decyzją ministra Mariusza Błaszczaka o powołaniu 18. Dywizji Zmechanizowanej z dowództwem w Siedlcach. Jednym z priorytetów szefa MON jest wzmocnienie wschodniej flanki naszego kraju.

W pierwszym miesiącu funkcjonowania kampanii, w województwie lubelskim liczba wniosków o przyjęcie do służby przygotowawczej wzrosła o 100 proc. w porównaniu z miesiącem poprzedzającym jej start.

Celem: więcej żołnierzy

Kampania „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej”, przygotowana przez Ministerstwo Obrony Narodowej, jest realizowana w formule tzw. „tygodni rekrutacyjnych”. Co miesiąc, w wyznaczonym tygodniu, w teren wyruszą mobilne zespoły rekrutacyjne, złożone  z żołnierzy lokalnych jednostek wojskowych i przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień lub Wojewódzkich Sztabów Wojskowych.

Zespoły będą odwiedzać takie miejsca, jak centra handlowe, ośrodki sportu, rynki miejskie czy centra rozrywki. Nawiązując bezpośrednie kontakty, z klientami i przechodniami,  żołnierze będą rozmawiać o służbie wojskowej, armii, miejscowej jednostce czy znajdującej się w okolicy szkole wojskowej. Opowiedzą o własnych doświadczeniach, dostępnych ścieżkach kariery i perspektywach rozwoju.

Zainteresowanym wskażą, dokąd powinni się zwrócić, by uzyskać szczegółowe informacje, wręczą foldery i ulotki. Będą zachęcać, wspierać i doradzać, co zrobić, by nie przegapić ciekawej szansy, a zarazem podjąć odpowiedzialną i przemyślaną decyzję o swojej przyszłości.

Celem długofalowym kampanii jest zwiększenie stanu osobowego polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych (wojskach lądowych, specjalnych, lotnictwie, marynarce wojennej, obronie terytorialnej), w służbie zawodowej i w rezerwie oraz we wszystkich korpusach osobowych - szeregowych, podoficerów i oficerów.

Kampania w obecnej formule będzie prowadzona do końca roku 2018. W przyszłym roku podjęte zostaną kolejne działania w ramach kampanii, których celem jest zachęcenie do służby w Wojsku Polskim.  

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019