REKLAMA

PZU przedstawiło strategię do roku 2020

  • Autor: PAP/GP
  • 24 sierpnia 2016 10:37
PZU przedstawiło strategię do roku 2020 PZU poinformowało, że utworzy nowe marki ubezpieczeniowe w Polsce. (fot.:lokalny zakład PZU w miejscowości Mońki, wikipedia.org/CC)

• PZU planuje zmianę profilu ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, chce utrzymywać ROE na poziomie 18 proc.
• Ubezpieczyciel chce budować grupę bankową, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami ponad 140 mld zł - poinformował PZU w strategii do 2020 roku.

"Przedstawiona w niniejszym dokumencie Strategia Grupy PZU zakłada fundamentalną zmianę profilu Grupy ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, realizującą ambitne projekty zwiększenia wartości przychodów oraz zysku netto, przy wykorzystaniu siły kapitałowej Grupy PZU" - napisano w strategii.

PZU chce utrzymywać wskaźnik wypłacalności Solvency II dla grupy PZU na poziomie nie niższym niż 200 proc.

W założeniach polityki kapitałowej i dywidendowej spółka zakłada zatrzymanie części skonsolidowanych zysków grupy na finansowanie inicjatyw wzrostowych (projekt bankowy, akwizycje na rynku TFI, akwizycje zagraniczne). Opcjonalnie, w zależności od potrzeb wynikających z akwizycji, spółka zakłada emisję długu podporządkowanego.

"W przypadku braku wykorzystania zatrzymanego kapitału na rozwój, zostanie on zwrócony akcjonariuszom" - napisano w strategii.

Spółka podała, że kluczowe zmiany - w stosunku do poprzedniej strategii - dotyczą zwiększenia nacisku na rentowność działalności podstawowej grupy i w tym redukcję kosztów stałych o 400 mln zł w ciągu 3 lat, przyspieszenia wzrostu grupy PZU, w tym rozwoju segmentu zdrowie oraz inwestycje i ujęcie w strategii planu w zakresie inwestycji w sektor bankowy oraz zwiększenia roli innowacyjności.

Redukcja kosztów wynikać ma w głównej mierze wynikała z wykorzystania wdrożenia platformy Everest oraz usprawnienia procesów operacyjnych, w tym automatyzacji.

"Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie, aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU, będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami - powiedział cytowany w komunikacie Michał Krupiński, prezes PZU.

PZU planuje utrzymać rentowność ROE na poziomie 18 proc., osiągnąć poziom 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych.

Planowany jest wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku i założona jest budowa grupy bankowej, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami o wartości ponad 140 mld zł.

Spółka planuje zakup placówek medycznych o stabilnej rentowności, zakłada, że do 2020 roku wydatki akwizycyjne wyniosą w tym segmencie 330 mln zł.

"W przypadku pojawiania się atrakcyjnych opcji inwestycyjnych, dopuszcza się akwizycje banków o charakterystyce uzasadniającej brak integracji w ramach segmentu bankowego Grupy" - napisano w strategii.

Ubezpieczyciel poinformował, że dzięki przeprowadzonej konsolidacji oraz realizacji synergii kontrybucja filaru bankowego do wyniku Grupy PZU w 2020 roku powinna wzrosnąć do 450 mln zł.

PZU podało, że będzie poszukiwało możliwości tworzenia wartości dodanej poprzez przejęcia spółek ubezpieczeniowych, dopuszcza potencjalnie akwizycje podmiotów z sektora pozaubezpieczeniowego (np. spółek asset management).

PZU poinformowało, że utworzy nowe marki ubezpieczeniowe w Polsce, dzięki którym chce poprawić swoją pozycję konkurencyjną w wybranych grupach klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.