REKLAMA

Kukiz'15: Reforma edukacji tak, ale nie w takim zakresie i szybkości

  • Autor: PAP/JS
  • 13 grudnia 2016 19:24
Kukiz'15: Reforma edukacji tak, ale nie w takim zakresie i szybkości Poseł Kukiz'15 Tomasz Jaskóła (fot. Sejm/twitter)

Kukiz’15 jest zwolennikiem reformy edukacji, ale „nie w takim zakresie i w takiej szybkości” – powiedział Tomasz Jaskóła z tego klubu podczas drugiego czytania w Sejmie projektów ustaw wprowadzających nową strukturę szkół, w tym likwidujących gimnazja.

"W zasadzie mógłbym wejść na mównicę i powiedzieć, że bardzo dziękuję za procedowanie tak bardzo skomplikowanych dwóch aktów normatywnych i zejść z mównicy, bo sami państwo w zasadzie - przepraszam za to wyrażenie - jak plemiona partyjne reagujecie na swoje projekty" - mówił Jaskóła.

"Oczywiście klub Kukiz był zwolennikiem reformy, bo przecież nie ma wątpliwości, że świat się zmienia. Byliśmy zwolennikami przygotowania lepszego tejże reformy, ale nie w takim zakresie i w takiej szybkości, jaką zaserwowała nam partia rządząca" - powiedział.

W jego ocenie omawiane ustawy to jedne z najważniejszych. "Być może najważniejsze w tej kadencji Sejmu" - zaznaczył.

Mówił też o cechach dobrego państwa. Jak zaznaczył "to jasność, pewność, dobro wspólne obywatela i tutaj bez wątpienia tego dobra nie ma". "Nie mam wątpliwości, że PiS odrzucało dobre poprawki, a było tego bardzo dużo. Nie mam też wątpliwości, że poprzednia koalicja zachowywała się tak samo. Inaczej zachowywać się nie potraficie. Nie ma żadnego znaczenia czy to jest drobna poprawka do jakiejś mało znaczącej ustawy, czy jest to niezwykle istotna przebudowa systemu edukacyjnego w Polsce" - powiedział Jaskóła.

Jak mówił, propozycje Kukiz'15, m.in. przesunięcie wejścia w życie reformy o trzy lata, tak, by mogły się do niej przygotować samorządy i rodzice, a MEN przygotowało dobrą podstawę programową, "zostały tylko zasygnalizowane". "Szkoda w ogóle składać poprawki, to nie żadnego sensu i tak zostaną one przegłosowane, bo państwo wzajemnie poprawki miażdżycie" - zaznaczył.

Przedstawił wizję zmian w systemie edukacji polegających m.in. na likwidacji ustawy Karta Nauczyciela, zniesieniu rejonizacji i wprowadzeniu "bonu oświatowego".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj

  • Brak komentarzy.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.