PARTNERZY PORTALU

MSZ tłumaczy się z nagród

(fot. Lukasz Plewnia/wikimedia, licencja CC BY-SA 2.0)

W 2017 MSZ wydatkowało na nagrody kwotę ponad 29 mln zł; otrzymało je 3512 z 4707 pracowników - poinformował resort dyplomacji, odnosząc się do doniesień medialnych o blisko milionie złotych nagród przyznanych 49 polskim ambasadorom.

  • Według informacji podanych we wtorek przez portal Gazeta.pl, MSZ miał w ubiegłym roku wydać na nagrody dla ambasadorów "niemal milion złotych".
  • Komentując te doniesienia MSZ w oświadczeniu poinformowało, że w ub.r. w resorcie wydatkowano "na nagrody dla 3.512 pracowników (na 4707 zatrudnionych) kwotę 29.440.273,03 złotych brutto".
  • Podkreślono, że utworzenie funduszu nagród "jest obowiązkiem ustawowym", wynikającym z ustawy o służbie cywilnej.

Jak zaznaczono, utworzenie funduszu nagród - w wysokości 3 proc. wartości środków przeznaczonych na wynagrodzenia w danym roku budżetowym - wynika z obowiązku ustawowego, a zasady ich przyznawania dyplomatom przebywającym na placówkach zagranicznych reguluje zarządzenie dyrektora generalnego służby zagranicznej wydane w 2009 r.

Według informacji podanych we wtorek przez portal Gazeta.pl, MSZ miał w ubiegłym roku wydać na nagrody dla ambasadorów "niemal milion złotych". "Rekordziści dostali po ponad 50 tys. zł. Ambasador w Londynie Arkady Rzegocki - 52 250 zł. Ambasador w Waszyngtonie Piotr Wilczek - 50 200 zł. A Andrzej Przyłębski z Berlina, prywatnie mąż Julii Przyłębskiej - 28 530 zł" - napisał portal.

Artykułowi towarzyszy grafika z listą 49 szefów polskich placówek za granicą, którzy mieli otrzymać nagrody w wysokości od niecałych 2,5 do ponad 50 tys. zł. Według opublikowanych przez portal informacji wśród najhojniej nagradzanych szefów placówek znaleźli się także m.in. ambasadorowie RP: w Bratysławie Leszek Soczewica (40 tys. 560 zł), w Kijowie Jan Piekło (37 tys. 500), w Bukareszcie Marcin Wilczek (32 tys. 750 zł), w Tbilisi Mariusz Maszkiewicz (31 tys. 500 zł) oraz w Kopenhadze Henryka Mościcka-Dendys (31 tys. 340 zł).

Komentując te doniesienia MSZ w oświadczeniu poinformowało, że w ub.r. w resorcie wydatkowano "na nagrody dla 3.512 pracowników (na 4707 zatrudnionych) kwotę 29.440.273,03 złotych brutto". Podkreślono, że utworzenie funduszu nagród "jest obowiązkiem ustawowym", wynikającym z ustawy o służbie cywilnej. Jak dodał resort, tworzy go 3 proc. środków przeznaczonych na wynagrodzenia w danym roku budżetowym.

W oświadczeniu wskazano ponadto, że zasady przyznawania nagród dla dyplomatów przebywających na placówkach "reguluje zarządzenie nr 2 dyrektora generalnego służby zagranicznej z dnia 23 kwietnia 2009 r. "w sprawie przyznawania nagród dla członków służby zagranicznej oraz osób nie wchodzących w skład służby zagranicznej zatrudnionych w placówkach zagranicznych".

Zgodnie z zarządzeniem - jak podaje MSZ - przyznaje się w resorcie trzy rodzaje nagród: kwartalne, roczne i specjalne. "Nagrodę kwartalną może przyznać kierownikowi placówki zagranicznej właściwy wiceminister, po zasięgnięciu opinii dyrektora komórki organizacyjnej MSZ nadzorującej działalność podstawową placówki zagranicznej. Decyzje o przyznaniu nagród rocznych podejmuje dyrektor generalny służby zagranicznej w uzgodnieniu z ministrem spraw zagranicznych. Nagrody specjalne mogą być przyznawane przez ministra spraw zagranicznych" - wyjaśniło ministerstwo.

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MSZ tłumaczy się z nagród

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!