REKLAMA

Od października prawie 17 tysięcy chętnych, by wstąpić do wojska

  • Autor: PAP/KM
  • 06 maja 2019 18:28
Od października prawie 17 tysięcy chętnych, by wstąpić do wojska W trzech etapach kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" chęć wstąpienia do wojska wyraziło blisko 17 tys. zainteresowanych (fot. Shutterstock)

W trzech etapach kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" chęć wstąpienia do wojska wyraziło blisko 17 tys. zainteresowanych – napisał na Twitterze minister obrony Mariusz Błaszczak.

Trwająca od połowy października ubiegłego roku kampania zachęca kandydatów do składania wniosków o przyjęcie do wojsk operacyjnych, WOT i służby przygotowawczej.

Celem kampanii "Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej" jest zwiększenie liczebności polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych: wojskach lądowych, powietrznych, specjalnych, marynarce wojennej i obronie terytorialnej, zarówno w służbie zawodowej, jak i w rezerwie; we wszystkich korpusach osobowych − szeregowych, podoficerów i oficerów.

Trzeci etap kampanii rozpoczął się 4 lutego wraz z kwalifikacją wojskową, która w tym roku obejmuje około 210 tys. osób. Stawiający się na kwalifikację dostają się do ewidencji i otrzymują książeczkę wojskową. Tym razem żołnierze i pracownicy WKU prowadzili działania rekrutacyjne podobne, jak przy poprzednich edycjach kampanii.

Pierwszy etap polegał na organizowaniu "tygodni rekrutacyjnych" - w teren wyruszały mobilne zespoły rekrutacyjne, złożone z żołnierzy lokalnych jednostek wojskowych i przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień lub Wojewódzkich Sztabów Wojskowych. Zespoły odwiedzały centra handlowe, ośrodki sportu, rynki miejskie, centra rozrywki, a żołnierze opowiadali o swoich doświadczeniach, ścieżkach kariery i perspektywach rozwoju.

Drugi etap kampanii przeprowadzono w trakcie ferii zimowych. W trzeci włączyli się sportowcy. O swojej decyzji o wstąpieniu do Wojska Polskiego opowiedziała np. lekkoatletka Sofia Ennaoui specjalizująca się w biegach na średnich i długich dystansach, finalistka Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 r. i wicemistrzyni Europy z 2018 r., która w październiku wstąpiła do wojska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj (1 komentarzy)

  • tomasz_kubik@toya.net.pl 2019-05-06 22:03:04
    Możliwe, że taki pomysł "rekrutacji" byłby efektywny. Może przeciwnicy nie zaatakowaliby. Pękliby ze śmiechu. Przywrócenie poboru zwiększyłoby sens planowania polskiej doktryny obronnej we współpracy z NATO. Według umów międzynarodowych Polska może dysponować około dwoma tysiącami czołgów. Pomysł odtworzenia czwartej dywizji może można przekształcić w budowę korpusu w składzie trzech brygad pancernych, w których byłyby czołgi PT-91, jednej brygady pancernej składającej się z czołgów Leopard, brygady artylerii i brygady artylerii przeciwlotniczej. Skład 1 brygady pancernej umożliwia taktykę walki brygadą albo dwoma zespołami - w brygadzie są dwa bataliony pancerne i dwa bataliony zmechanizowane. 1500 czołgów PT-91 to możliwość utworzenia dwudziestu pięciu brygad pancernych w ośmiu korpusach. Dwudziesta piąta brygada pancerna mogłaby mieć znaczenie szkoleniowe pod kątem ćwiczeń taktyk walk brygadą. Obecnie w Polsce jest około dwustu pięćdziesięciu czołgów Leopard. Aby w każdym korpusie mogła być brygada Leopardów, niezbędnych byłoby około pięciuset takich czołgów. Dwa korpusy mogłyby być armią. Pomysłów na taktykę byłoby wiele. Przykład. Brygada Leopardów przeciwdziała w obronie atakowi czołgów przeciwnika, w którejś chwili mogłyby zacząć atak na osłabionego przeciwnika brygady czołgów PT-91. Drugą linią obrony byłyby brygady wojsk piechoty zmotoryzowanej w korpusach i samodzielne, przy czym efektywni byliby żołnierze szkolący się w poborze.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.