PARTNERZY PORTALU

Sejmowa komisja pozytywnie o budżecie Kancelarii Prezydenta, Sejmu, Senatu i KBW

Wydatki budżetowe Kancelarii Prezydenta na 2019 r. zostały zaplanowane na poziomie 199,882 mln zł Fot. Fotolia

Komisja Regulaminowa, Spraw Poselskich i Immunitetowych pozytywnie zaopiniowała we wtorek projekty budżetu na 2019 r. w częściach dotyczących Kancelarii Prezydenta i Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP, a także Kancelarii Sejmu, Senatu i Krajowego Biura Wyborczego.

  • Wydatki majątkowe Kancelarii Sejmu mają zmaleć w przyszłym roku i mają wynieść 62,1 proc. wydatków inwestycyjnych z roku 2018.
  • Na rok 2019, w ramach części budżetowej Kancelaria Senatu zaplanowała dochody w wysokości 450 tys. zł, a wydatki w kwocie 230,232 mln zł - poinformował szef tej Kancelarii Jakub Kowalski.
  • Na 2019 r. w KBW zaplanowano wydatki budżetowe w kwocie 80,356 mln zł, co stanowi 121,8 proc. planu z 2018 r.(65,974 mln zł).

Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP - Paweł Mucha omówił planowany na 2019 r. budżet Kancelarii Prezydenta RP wraz z planem finansowym Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP. Jak poinformował komisję regulaminową, wydatki budżetowe Kancelarii Prezydenta na 2019 r. zostały zaplanowane na poziomie 199,882 mln zł. Przychody zaś zaplanowano na kwotę 415 tys. zł. Plan finansowy Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP przedstawia spodziewane koszty 53,782 mln zł oraz przychody w kwocie 54,882 mln zł.

Jak podkreślił Mucha, projekt tego planu zakłada zmniejszenie całościowych wydatków budżetowych Kancelarii prezydenta w stosunku do 2018 r. o kwotę 500 tys. zł, po stronie dochodów projekt planu jest niższy od planu dochodów na 2018 rok o 108 tys. zł, tj. o 21 proc.

Udział w zaplanowanych wydatkach na 2019 r. poszczególnych części budżetowych dot. Kancelarii Prezydenta przedstawia się następująco: sama kancelaria pochłonie 72,4 proc. ogółu wydatków, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego - 9,2 proc. Na odznaczenia państwowe przeznaczone będzie 2,4 proc., na Narodowy Fundusz Rewaloryzacji Zabytków Krakowa trafi 15,0 proc., a na pozostałą działalność 1,0 proc. wydatków Kancelarii.

Jako planowane główne źródła wydatków w 2019 r. należy wymienić: wzrost wydatków majątkowych o 6,862 mln zł, do łącznej kwoty 14,021 mln zł w zakresie inwestycji w obiektach zabytkowych t.j. Pałac Prezydencki, Belweder, siedziba Kancelarii Prezydenta na ul. Wiejska, a także prezydencka rezydencja w Wiśle. Inwestycje dotyczą też obiektów niezabytkowych m.in. wypoczynkowych w Juracie i Rudzie Tarnowskiej. Inwestycje mają być prowadzone w zakresie poprawy bezpieczeństwa, modernizacji klimatyzacji i systemów przeciwpożarowych oraz wymiany kotłowni olejowych i ogólnej poprawy infrastruktury. Wydatki inwestycyjne na obiekty zabytkowe mają wynieść 4,435 mln zł, a w pozostałych obiektach niezabytkowych - 3,776 mln zł.

W odniesieniu do zakupów majątkowych główne koszty dotyczyć będą wymiany przestarzałej telefonii, wdrożenia nowoczesnych systemów bezpieczeństwa poczty elektronicznej, technik ochronnych, a w BBN sprzętu komputerowego do sieci niejawnej, sprzętu komputerowego dla nowo powstającej Służby Dyżurnej, zakupu serwerów oraz systemu kopii zapasowych a także ściany wizyjno-graficznej dla Służby Dyżurnej.

Planowany jest też wzrost wynagrodzeń o 2,719 mln zł z tytułu zaplanowanego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń w sektorze finansów publicznych o 2,3 proc. oraz w związku z planowanym wzrostem zatrudnienia o 10 etatów celem utworzenia Służby Dyżurnej w BBN. Wspomniane etaty w BBN mają pochłonąć 1,047 mln zł. Wydatki całościowe związane z funkcjonowaniem BBN to 18,478 mln zł.

×

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.2.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!