PARTNERZY PORTALU

Tomasz Lis kończy współpracę z TVP, przyniósł stacji 160 mln zysku

Tomasz Lis kończy współpracę z TVP, przyniósł stacji 160 mln zysku
Tomasz Lis w rozmowie z Donaldem Tuskiem. Rok 2014 (fot. KPRM/flickr.com/CC BY-NC-ND 2.0)

Portal wirtualnemedia.pl podaje, że nazwisko dziennikarza przyniosło stacji duże wpływy z reklam. Według szacunków poniedziałkowy program Tomasza Lisa, który gościł na antenie TVP 8 lat, przyniósł stacji 160 mln zł.

Tomasz Lis rozpoczął produkcję publicystycznego programu w roku 2008. Kontrakt na realizację programu wygasa z końcem stycznia 2016 roku. Prezes TVP Janusz Daszczyński, który w wyniku zmian ustawowych przegłosowanych i podpisanych przez prezydenta Dudę stracił stanowisko, również nie przewidywał przedłużenia kontraktu z dziennikarzem.

Pod koniec programu, który nadano 4 stycznia br. Tomasz Lis sam pożegnał się z widzami:

- Za tych 8 lat serdecznie dziękuję państwu.  W ostatnich tygodniach ogląda mój program średnio dwa miliony trzysta tysięcy widzów. (…) Wielkie podziękowanie składam za lata współpracy Telewizji Polskiej, szczególnie dla telewizyjnej Dwójki. Wielkie podziękowania składam też moim współpracownikom - mówił Tomasz Lis uprzedzając zmianę władz w TVP.

Podkreślił, że obecność programu pozwoliła TVP zarobić i nigdy nie był on wspierany finansowo z abonamentu.

Raport portalu wirtualnemedia.pl potwierdza te informacje.

Z analizy wynika, że TVP 2 w poniedziałkowym paśmie wieczornym, w czasie nadawania programu było liderem oglądalności, wyprzedzając Polsat, TVN i TVP 1. Sumaryczne wpływy reklamowe jakie w ocenie Nielsen Audience Measurement wyniosły 159,41 mln zł, a najwięcej tej kwoty wygenerowano na przełomie lat 2013 i 2014. Należy zaznaczyć, że wartości podawane w raporcie są danymi cennikowymi netto, bez rabatów.

Dziennikarz w telewizyjnej wypowiedzi prostował nieprawdziwe, w jego ocenie, stwierdzenia o programie.

- Przez 8 lat politycy PiS byli do tego programu zapraszani – bronił się Lis wobec oskarżeń o stronniczość nieprzychylną tej partii. – Nigdy nikt się nie skarżył na to, że był tu źle traktowany. Bojkot programu przez PiS trwa od trzech lat.

Tomasz Lis zapowiada, że program o podobnej formule będzie emitowany na antenie innej, ogólnopolskiej telewizji. Nie zdradził jednak gdzie będzie obecna jego autorska audycja.

Program „Tomasz Lis na żywo” zagościł w TVP dnia 25 lutego 2008 roku. Średnia widownia w okresie 8 lat nadawania programu wynosiła 3 mln ludzi.

 

×

SŁOWA KLUCZOWE

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Tomasz Lis kończy współpracę z TVP, przyniósł stacji 160 mln zysku

  • Bartek 2016-01-09 01:42:08
    "Według szacunków poniedziałkowy program Tomasza Lisa, który gościł na antenie TVP 8 lat, przyniósł stacji 160 mln zł". To jest manipulacja liczbami, ponieważ założono, że gdyby nie było tego programu to zysk z reklam w tym czasie przyniósłby ZERO.
  • Kuruc 2016-01-09 01:02:03
    Do ola: Węgry to wzorzec bezstronnej telewizji publicznej. Ostatnio w Budapeszcie zrobiło się przestronniej bo jakieś 0.5 mln Wegrów uznało że pora wykorzystać to że mieli niemieckich przodków. Proszę skorzystać, okazja może się nie powtórzyć.
  • ola 2016-01-08 13:53:30
    Żadna strata ! Wręcz przeciwnie!
  • Telewidz 2016-01-08 12:58:46
    Lis szczeka, a karawana idzie dalej. Numer z przychodami TVP generowanymi przez program TLnŻ, to manipulacja. Kto redaguje ten portal, KOD? Inna sprawa, to misja telewizji publicznej, gdzie czynnik rentowności nie jest chyba jakimkolwiek kryterium jakości (w przeciwieństwie oczywiście do telewizji komercyjnych).

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.245.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!