PARTNERZY PORTALU

Witek: sprawdzimy, czy byli pracownicy Sejmu zachowali dostęp do służbowej poczty

Wydaje się nieprawdopodobne, by byli pracownicy Sejmu zachowali dostęp do służbowej poczty elektronicznej, ale zostanie to pilnie sprawdzone – powiedziała w środę marszałek Sejmu Elżbieta Witek.

Zapytana na środowej konferencji prasowej o włamania do skrzynek polityków i publikację Wirtualnej Polski, według której dwóch byłych pracowników Kancelarii Sejmu w ramach testu z powodzeniem zalogowało się do sejmowej poczty, Witek powiedziała, że "wydaje się to nieprawdopodobne".

"Kiedy jakikolwiek urzędnik przestaje pracować w Sejmie, natychmiast jest informacja do dyrektora odpowiedniej komórki, że nie ma on już dostępu" - powiedziała marszałek Sejmu. Poinformowała, że poleciła sprawę "sprawdzić w trybie pilnym".

Według środowej publikacji portalu wp.pl na pocztę Sejmu mogą się zalogować ludzie, którzy od dawna tam nie pracują. Portal podał, że w ramach testu "dwóch byłych pracowników Kancelarii Sejmu - jeden zakończył pracę w 2015 r., drugi w 2018 r. - spróbowało się zalogować na swoje sejmowe skrzynki pocztowe" i "obaj - korzystając z dawnych loginów i haseł - bez trudu to uczynili". Oznacza to - napisano w publikacji wp.pl - że "osoby, które od dawna nie pracują na rzecz państwa, mają m.in. możliwość wysyłania maili z adresów w domenie @sejm.gov.pl" i "w ten sposób bez trudu mogłyby udawać obecnych pracowników Kancelarii Sejmu".

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Witek: sprawdzimy, czy byli pracownicy Sejmu zachowali dostęp do służbowej poczty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.110.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!