REKLAMA

Antoni Macierewicz: Armia europejska jest sprzeczna z ideą Unii Europejskich

  • Autor: PAP/AT
  • 16 listopada 2018 10:05
Antoni Macierewicz: Armia europejska jest sprzeczna z ideą Unii Europejskich Antoni Macierewicz (fot.mon.gov.pl/por. Robert Suchy)

Armia europejska nie jest w stanie sprostać potędze atomowej Rosji. Idea utworzenia armii europejskiej to symbol reformy sprzecznej z ideą Unii Europejskiej niepodległych narodów - ocenił były minister obrony Antoni Macierewicz (PiS).

Kanclerz Niemiec Angela Merkel podczas debaty w Parlamencie Europejskim we wtorek (13 listopada) przekonywała m.in. do pomysłu stworzenia "prawdziwej europejskiej armii". "Musimy stworzyć oddziały europejskie. (...). Powinniśmy pracować, by pewnego dnia mieć prawdziwą europejską armię" - zaznaczyła. Według niej wspólna europejska armia mogłaby pokazać światu, że wśród państw europejskich nie będzie wojny. Dodała, że taka armia nie byłaby przeciwko NATO i że "nikt nie chce kwestionować klasycznych sojuszy". Zaznaczyła, że powinny istnieć wspólne szkolenia wojskowe.

Macierewicz odnosząc się w piątek (16 listopada) w TVP do idei utworzenia armii europejskiej ocenił, że jest to "symbol projektu takiej reformy UE, która jest przeciwna i sprzeczna idei UE niepodległych narodów. "Gdy pani Merkel mówi o wspólnej europejskiej armii, to znaczy, że ona mówi +zgadzam się na koncepcję ścisłej federacyjnej integracji Unii Europejskiej+. Dotychczas Niemcy były bardzo wstrzemięźliwe wobec tej idei wiedząc, że będą musiały za to płacić" - zaznaczył.

Czytaj też: Szef MON: Zależy nam na budowie zdolności obronnych naszej ojczyzny

Zdaniem Macierewicza armia europejska "na pewno nie jest w stanie sprostać potędze Federacji Rosyjskiej". "Na pewno nie jest w stanie sprostać potędze atomowej. Gdy mówi się o wspólnej armii w takim kontekście, to znaczy, że akceptuje się dominację Rosji na kontynencie europejskim" - oświadczył.

Macierewicz był również pytany o słowa prezydenta Francji Emmanuela Macrona, który zaapelował o stworzenie armii europejskiej dodając, że Europa musi bronić się przed Rosją, Chinami i USA.

"Nie wyobrażam sobie możliwości uczestnictwa Polski w budowie takiej armii, która byłaby przygotowywana do walki ze Stanami Zjednoczonymi. Polska jest sojusznikiem USA i bardzo wiele zawdzięcza Stanom Zjednoczonym" - mówił Macierewicz.

Dodał, że "stworzenie armii, która byłaby skierowana również przeciwko Stanom Zjednoczonym, to marzenie Rosji od wielu dziesiątków lat". "To jest oderwanie Europy od USA i zdanie Europy na łaskę i niełaskę sił zbrojnych Rosji. To katastrofa wolnego świata. Mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie" - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj (18 komentarzy)

  • Niemcy XD 2018-11-20 09:15:08
    Do troll z PIS XD: Czyli Szanowny Pan potwierdza, że nie posiada żadnych informacji, a każda jego wypowiedź ma być odbierana jako prostacka propaganda? Niestety, sowiecka edukacja jest bezwartościowa w obecnych czasach. W dawnych czasach wystarczała "chęć szczera" i cień ZOMO za plecami, żeby wygrać każdą debatę, teraz czasy są cięższe. Zapraszam do komisji europejskich, żeby zobaczyć w których komisjach siedzą przedstawiciele, których krajów (we wszystkich komisjach jest jeden wspólny). Zapraszam z zapoznaniem się który kraj najbardziej łamie prawa Unii Europejskiej (i nie jest to Polska), a który wogóle się tym nie przejmuje, a żadna instytucja unijna się nie zajmuje żadnym jego wykorczeniem. Najbardziej rozczulające jest Pana hasełko, że Niemcy nie mają żadnej kontroli nad Unią Europejską, szczególnie pokazali to w czasie kryzysu w Grecji, kto miał ostateczne słowo wobec tego co się tam działo - MFW? Nie, Unia Europejska? Nie. Niemcy. Tak, dlaczego - nikt nie wie. Proszę się wybrać na jakąś wieś na Syberii, tam może Pan sobie odgrywać rolę wielkiego szamana i ktoś może uwierzy w te bzdury.
  • troll z PIS XD 2018-11-19 15:54:33
    Do Niemcy XD: Wioskowy idiota to profesor nauk przy trollu z pisuaru. Wkład Niemców do budżetu UE jest największy a PIS nie kupuje absolutnie nic oprócz limuzyn i samolotów VIP dla siebie. Co do kontroli, to co konkretnie Niemcy kontrolują i jak to robią? Zbyt trudne pytanie? Jaka by nie była odpowiedź, Polska zyskuje bo matematyka jest nieubłagana, dla d.ebili jak ty również.
  • Niemcy XD 2018-11-19 15:41:54
    Do troll z PIS XD: Widzę, że Pan otrzymał tytuł wioskowego idioty nie bez podstaw. Grecja i Włochy też otrzymały z Niemiec tanie kredyty i zaczęły kupować niemieckie okręty podwodne (pewnie zasady przyznania kredytów są równie tajne, co umowa na dzierżawę autostrady Katowice-Kraków) etc., a teraz Niemcy narzucają im "plany". Potwierdza Pan, że Niemcy wykładają około 30% gotówki, reszta jest finansowana przez inne kraje unijne. Niemcy bardzo głośno krzyczą, że to finansują, a coraz mniej dyskretnie kontrolują wszystko w Unii. Jednym słowem podaje Pan argumenty wspierające moje tezy, jednocześnie mówiąc, że się mylę. Jak można być tak głupim?
  • troll z PIS XD 2018-11-19 10:53:31
    Do Policzmy Głosy: Wymień te firmy które przynosiły zysk i zostały sprzedane za bezcen :-). Bardzo dobrze że sprzedano firmy które inaczej musiałyby zbankrutować. Autostrady zbudowano za unijne pieniądze i dlatego dzisiaj po nich jeździmy.
  • Policzmy Głosy 2018-11-19 10:42:58
    Do troll z PIS XD: Boże kto tu komu mozg wyprał? Rybołóstwo zlikwidowane do minimum, największe firmy przetwórcze sprzedane za bezcen, banki wszystkie oddane dzięki marksiście balcerowiczowi, polski przemysł rozdany za grosze unijnym potentatom dzięki kolejnemu peowskiemu idiocie Lewandowskiemu, cała prasa w niemieckich 'demokratycznych i wolnych' rękach. Autostrady wybudowały sobie unijne firmy kosztem polskich podwykonawców którym peło pozwoliło zbankrutować . Rzeczywiście mamy za co unii dziękować
  • troll z PIS XD 2018-11-19 10:21:30
    Do Niemcy XD: Ależ najlepszym argumentem jest własnie to że z UE dostajemy więcej niż dajemy i więcej niż firmy z UE zarabiają w Polsce. Na czysto mamy 8-9 miliardów korzyści, nie licząc zysków polskich firm ulokowanych w Unii. Tylko troll z mózgiem wypalonym propagandą TVPIS nie potrafi zrozumieć prostej matematyki. Największym donatorem są przy tym własnie Niemcy.
  • Niemcy XD 2018-11-19 09:50:22
    Do troll z PIS XD: Prosiłbym o jakieś kontrargumenty. Jeżeli dyskusja przerasta Pana intelektualnie to powinien Pan wrócić do podziwiania plakatów wyborczych i sprawdzania, kto ma bielszy uśmiech i kto jest wyższy.
  • tak 2018-11-17 00:56:18
    Bardzo trafna analiza i konkluzja w odniesieniu do niebezpiecznych planów utworzenia armii europejskiej promowanych przez agenta GRU Macrona i agentkę GRU Merkel.
  • Zgadzam się 2018-11-16 22:19:03
    Do EU demokrata: Oj mylisz się, jeśli Unia Europejska zostałaby ustanowiona jako jedno państwo to idea suwerenności narodów ległaby w gruzach. Unia Europejska mająca wspólną armię, wspólną walutę i niemal wszystko wspólne staje się eurokomunizmem, a jak to mówią jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Jeśli interesy narodowe są mniej ważne od interesów całej wspólnoty to niestety jest to dyktatura a nie wolność. Obecnie Unia Europejska jest mocno pod wpływami niemiecko-żydowskimi i próby poszerzania kompetencji UE czy to w dziedzinie obronności czy w polityce migracyjnej czy w sferze gospodarczej czy w jakiejkolwiek by to nie było będzie miało niekorzystne konsekwencje dla wszystkich członków struktury. Tak więc Unia Europejska sama w sobie jest dobra, bo zapewnia wsparcie i pomoc w finansowaniu inwestycji, ale nadmierny przyrost jej kompetencji a także interwencje w polityki państw, które mają nieco inne zdanie( w tym np. Polska, Węgry, ostatnimi czasy także Włochy) może stać się niebezpieczny i stanowić aparat represji polegający na przymuszeniu do określonych zmian polityki pod groźbami sankcji. Unia Europejska nie powinna niczego narzucać państwom członkowskim, może coś zasugerować, polecić, ale jeśli zmierza ku dyktaturze to nie jest to absolutnie nic dobrego.
  • młody 2018-11-16 17:45:51
    Do troll z PIS XD: W antropologii przewiduje się, że Młodziaki jako władający będą podświadomie wydawali pieniądze podatnika na wyjazdy, i tak pewien poseł z PiS wydał w 10 miesięcy 80 tys. zł na wojaże. Zwiedzał Brazylię, RPA. Te wizje lokalne byłybyż potrzebne w pobliskim Smoleńsku, a nie na antypodach. 14 tys. zł kosztuje krótkie zwiedzanie Toronto przez młodego porywczego i niedokształconego muzyka Piotra Liroya-Marca z Kukiz’15. Wojciech Ziemniak z PO parę dni biesiadował w Australii – wydał 27 tys. Za 24 godzinny pobyt Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk na targi szprotek w Brukseli obywatele wyasygnowali 5 tys. zł. Pobyt posła w Oslo (3 dni) to 15 tys zł. Inny poseł w Japonii zapłacił 20 tys. Młodziaki muszą się wyszumieć – głosi prawo młodziaków. Ale posłowie Młodziaki powinni właśnie to (!) zrozumieć i nigdzie się nie ruszając z ław, z pracy, powinni każdemu Młodziakowi wypłacać 1000+, właśnie na wojaże, na to św.wyszumienie się, bo to przecież przywilej młodości. Lecz poseł przeskakuje fazy rozwojowe antropologiczne. Taka jest różnica między zwykłym Młodziakiem, a posłem Młodziakiem, który idzie do polityki dla dobra kraju. W tym kierunku podąża myśl J. Kaczyńskiego, który jak Wł. Łokietek, obniżając pensje, pragnie wymienić skorumpowanych doradców i dokona naboru Leibnizów.



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.