PARTNERZY PORTALU

Cyrk na profilu brytyskich Konserwatystów na Twitterze

Twitter mógł zawiesić konto lub je usunąć. (fot. pxhere.com/domena publiczna)

Brytyjska Partia Konserwatywna znalazła się w ogniu krytyki, gdyż w trakcie debaty TV z udziałem premiera Borisa Johnsona i lidera opozycji Jeremy'ego Corbyna zmieniła nazwę profilu swojego działu prasowego na Twitterze z CCHQPress na factcheckUK.

Choć pod nazwą factcheckUK umieszczona była - znacznie mniejszymi literami - informacja o tym, że prowadzi go biuro prasowe konserwatystów ("Fact Checking Labour from CCHQ"), zdaniem zarówno politycznych rywali rządzącej partii, jak i samego Twittera było to umyślnym wprowadzaniem w błąd. Zwłaszcza, że nazwa budziła skojarzenie z istniejącą organizacją pozarządową Full Fact, która zajmuje się właśnie weryfikowaniem informacji podawanych przez polityków i media.

- Twitter jest zaangażowany w ułatwianie zdrowej debaty podczas kampanii wyborczej w Wielkiej Brytanii. Mamy globalne zasady zakazujące zachowań, które mogą wprowadzać w błąd ludzi. Wszelkie dalsze próby wprowadzania ludzi w błąd poprzez edycję zweryfikowanych informacji o profilu - tak, jak to było widoczne podczas brytyjskiej debaty wyborczej - będą skutkowały zdecydowanymi działaniami naprawczymi - oświadczyła rzeczniczka Twittera. Firma nie zdecydowała się jednak zawiesić konta Partii Konserwatywnej ani w żaden inny sposób ukarać tego ugrupowania.

Jednak zdaniem Partii Pracy, a także Liberalnych Demokratów, których liderka Jo Swinson nie brała udziału we wtorkowej debacie, takie "pogrożenie palcem" ze strony Twittera to za mało.

- Twitter mógł zawiesić konto lub je usunąć. Moim zdaniem to byłaby lepsza kara. Można byłoby też usunąć niebieski znaczek (oznaczający zweryfikowane konto) - mówiła Dawn Butler z Partii Pracy. Liberalni Demokraci z kolei zaapelowali krajowej Komisji Wyborczej o interwencję.

Ta wyjaśniła jednak, że jej rolą jest sprawdzanie, czy partie przestrzegają reguł finansowania kampanii, a nie weryfikowanie zamieszczanych przez nie treści. Zarazem zaapelowała jednak do wszystkich partii o odpowiedzialność i transparentność, argumentując, że wyborcy mają prawo do uczciwych informacji.

Działań biura prasowego bronił w imieniu konserwatystów minister spraw zagranicznych Dominic Raab, który przekonywał, że partia ma prawo się bronić przed oczywistymi nieprawdami głoszonymi przez Corbyna. Poza tym - jak mówił - nikt nie mógł zostać wprowadzony w błąd, skoro było napisane, że profil jest prowadzony przez biuro prasowe.

- Chcemy, żeby było jasne, że będziemy rozliczać Partię Pracy z niedorzeczności, które systematycznie i stale mówi na temat konserwatystów. Nie będziemy tolerować bzdury (powtarzanej przez) Jeremy'ego Corbyna, że zamierzamy wystawić NHS (publiczna służba zdrowia - PAP) na sprzedaż - oświadczył Raab.

Według sondażu YouGov pierwszą debatę wyborczą, która odbyła się we wtorek wieczorem w stacji ITV, minimalnie wygrał Johnson.

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyrk na profilu brytyskich Konserwatystów na Twitterze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.12.79
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!