Branża MICE pracuje nad kalendarzem odmrażania

Branża MICE pracuje nad kalendarzem odmrażania
O sytuacji przemysłu spotkań i czasu wolnego mówiono na EEC Online podczas sesji "Branże wrażliwe". Fot. PTWP

Branża spotkań i czasu wolnego (MICE) ma szansę na ustalenie kalendarza odmrażania tego obszaru życia. 18 maja jej przedstawiciele spotkali się z wicepremier i minister rozwoju Jadwigą Emilewicz, by przekazać jej dokumenty zawierające etapowy harmonogram wychodzenia z lockdownu.

- W branży spotkań i czasu wolnego, poza wydarzeniami online, nic się teraz nie dzieje - mówił podczas EEC Online Marcin Herra, prezes zarządu Areny Gliwice. - Jednak, paradoksalnie, ten kryzys pomaga uświadomić ludziom spoza branży, jak jest ona ważna, generując 6-7 proc. polskiego PKB, utrzymując setki tysięcy miejsc pracy.

Jak mówi Herra, środowisko bardzo mocno pracuje na rzecz wyjścia z trudnej sytuacji, tym bardziej, że chodzi także o pozycję na arenie międzynarodowej, na której polska branża MICE stała się ważnym graczem.

- Będzie nowe rozdanie, nie możemy się spóźnić z wejściem na rynek - mówi Andrzej Hulewicz, Vice President Mazurkas Travel Poland. - W Niemczech zapowiedziano już terminy imprez targowych. W ten sposób za zachodnią granicą uzyskują przewagę konkurencyjną.

Tymczasem w Polsce branża nie ma kalendarza odmrażania.

Ale jest i dobra wiadomość. W poniedziałek, 18 maja, przedstawiciele MICE spotkali się wicepremier i minister rozwoju Jadwigą Emilewicz, by przekazać jej dokumenty zawierające etapowy harmonogram wychodzenia z lockdownu. Mają być one do przyszłego tygodnia zaopiniowane przez służby sanitarne, by stanowić przedmiot dalszej dyskusji z władzami.

- Chodzi o to, żebyśmy mieli nie tylko tarcze, ale i miecze, żebyśmy mogli znowu myśleć o zarabianiu. Na początek na pewno nie będzie to wiele, ale i to się liczy - mówi Marcin Herra. - Najbliższe dwa tygodnie będą fundamentalnie istotne dla ustalenia, kiedy będzie możliwa organizacja wydarzeń dla 200, 300 osób, a potem w większej skali.

Jak duży wkład przemysł spotkań i czasu wolnego ma w gospodarkę, przypomina Marcin Stolarz, prezes PTWP Event Center Sp. z o.o, która zarządza Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem w Katowicach.

- 210 mln zł wydali w ubiegłym roku w Katowicach uczestnicy eventów. Ponad 500 imprez odbyło się  w MCK i Spodku - mówi Stolarz. - To bodziec do rozwoju hotelarstwa w tym mieście. Do roku 2022 ma tu powstać siedem nowych hoteli, ponad tysiąc pokoi. To też impuls dla gastronomii, transportu publicznego, handlu i sektora kultury.

Czytaj także: Hotelarstwo mocno ucierpiało przez Covid-19. Branża przeprowadza właśnie restart
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża MICE pracuje nad kalendarzem odmrażania

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.31.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!