PARTNERZY PORTALU

Branża targowa walczy o lepszy kod PKD

Branża targowa walczy o lepszy kod PKD
Toolex to jedna z największych w Polsce imprez targowych Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Bartosz Dyląg
    Bartosz Dyląg
  • Dodano: 01-10-2021 12:49

O zakwalifikowanie firm targowych do innej kategorii oznaczonej kodem PKD zwróci się do premiera i, ponownie, do Głównego Urzędu Statystycznego Komitet Obrony Branży Targowej. Znalezienie się w innej niż obecna kategorii PKD pozwoliłoby firmom pracującym dla targów na skorzystanie z niezbędnej pomocy, jaką otrzymują od początku pandemii przedsiębiorstwa z innych branż.

  • Cały problem wynika z błędu w tłumaczeniu z angielskiego, do którego doszło przy tworzeniu listy kodów PKD dla wszystkich branż kilkanaście lat temu.
  • Jak na razie, targowe firmy są, poza nielicznymi wyjątkami, tej pomocy pozbawiane. Główna przeszkoda to właśnie ich kod PKD.
  • Kod PKD pozbawionych pomocy firm targowych to 73.11.Z, ten sam, który mają firmy reklamowe.
Branża targowa należy do najbardziej poszkodowanych przez trwającą od marca 2020 roku epidemię gałęzi gospodarki. Dotyczy to przede wszystkim blisko 4,5 tysiąca firm, które ściśle współpracując z organizatorami targów, projektują dla nich i budują powierzchnie wystawiennicze.

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża targowa walczy o lepszy kod PKD

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!