Coraz więcej firm stawia na CSR. Chcą angażować się społecznie, ponieważ czerpią korzyści marketingowe i employer brandigowe? A może oczekiwania społeczne wobec biznesu rosną?
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Niektóre firmy angażują się w działania CSR w celach marketingowych. Zależy im przede wszystkim na budowaniu wizerunku spółki.
- CSR powinien być związany z podstawową działalnością biznesu, wówczas jest szansa, że nie będzie traktowany jako narzędzie do własnych zysków i chwilowa moda.
- By współpraca firmy z organizacją pozarządową była owocna, potrzebne jest partnerstwo, które muszą budować obie strony.
Coraz większą grupę pracowników stanowią młode osoby, które chcą łączyć rozwój zawodowy z poczuciem misji.
- Pracodawcy zadają sobie pytanie, jak angażować ludzi i realizować cele firmy, jednocześnie dając młodym poczucie realizacji samego siebie. Dodatkowo młodzi potrzebują zmian. Chcą także widzieć sens wykonywanej pracy. Projekty społeczne pomagają połączyć pracownika z miejscem pracy, a także dają poczucie wspólnoty - mówi Monika Bajka, prezes Domu Aniołów Stróżów - Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży.
Również Oliwia Kwiatkowska, partner zarządzająca TDJ Foundation, zauważa zmiany w postawie młodych. - Jeden z naszych pracowników zdecydował się odejść z firmy po czterech miesiącach. Zapytany o to, co mu nie odpowiadało, oznajmił, że po kilku miesiącach nie widział swojego wpływu na firmę, więc postanowił rozstać się z nią - mówi.
- Tworzymy kulturę organizacyjną, uwzględniając nie tylko aspekt biznesowy, ale również społeczny. Pracownicy włączają się w organizowane akcje, ponieważ chcą być częścią pozytywnych aspektów. Wolontariat pracowniczy daje możliwość zaangażowania się - wyjaśnia Oliwia Kwiatkowska. - Wyzwaniem dla firm jest nie tylko stworzenie kultury organizacyjnej, ale również jej zdrożenie w oparciu o wartości - dodaje.
Artur Nowak Gocławski, członek zarządu ANG Spółdzielnia, zwraca uwagę na inny aspekt - podstawowe wymagania wobec współpracowników są cały czas takie same niezależnie od pokoleń. Potrzeba dialogu z ludźmi, traktowania pracowników z szacunkiem, poczucia bezpieczeństwa, odpowiedzialnego przywództwa, możliwości sprawczości - tego oczekują wszyscy, niezależnie od wieku. Czytaj dalej
Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl