Dobre CV to nie wszystko

Kiedy szukasz pracy marzeń nie przejmuj się regułami, a w CV po prostu pokaż kim jesteś - radzi Ben Southall, zwycięzca konkursu „Best Job in the World” i Dariusz Lamot, współzałożyciel agencji pracy tymczasowej Work Express.

- Nie sądzę, żeby moje CV zawierało to, czego oczekuje się po zarządcy wyspy, ale właściwie co jest potrzebne, żeby nim być?! – mówi Ben Southall, który zwyciężył w konkursie „Best Job in the World” organizowanym przez Tourism Queensland (Ministerstwo Turystyki stanu Queensland w Australii). Starając się o posadę zarządcy wyspy w archipelagu Wielkiej Rafy Koralowej Ben postawił więc na... samego siebie.

- Po prostu próbowałem pokazać wszystkie te różne rzeczy, które zrobiłem w życiu, a które prowadziły do rozmowy kwalifikacyjnej. Opowiedziałem o mojej pracy wolontariusza, wyprawach, podróżowaniu, maratonach. Najśmieszniejsze jest to, że nikt nie pytał mnie o CV przez cały proces rekrutacji! – śmieje się Ben.

Dariusz Lamot, prezes Work Expres, agencji pracy tymczasowej, potwierdza opinię, że CV wcale nie jest najważniejsze w procesie rekrutacji na prestiżowe stanowisko.

- CV to ostatni dokument, jaki dostałby mój przyszły pracodawca. Byłby może taką przysłowiową kropką nad i. Żeby zainteresować sobą pracodawcę skorzystałbym najpierw ze wszystkich innych dostępnych kanałów komunikacji: listu, telefonu, forów i społeczności internetowych – mówi Dariusz Lamot.

Zdaniem prezesa Work Express poszukiwanie pracy, szczególnie tej wymarzonej, czy prestiżowej nie może być jednorazowym działaniem (np. wysłaniem CV). – To proces, który polega na stopniowym budowaniu relacji z pracodawcą. Im wyższe stanowisko, na które aplikujemy, tym ten proces jest dłuższy. Kiedy realizujemy dużą, ważną inwestycję, nie możemy liczyć na to, że powstanie z dnia na dzień. Tak samo jest ze „sprzedawaniem” swojego CV – mówi Dariusz Lamot.

Ben Southall przyznaje, że choć do samej rozmowy nie przygotowywał się jakoś specjalnie, to jednak na swój sukces pracował na długo przed nią. Pewną przewagę nad innymi finalistami konkursu „Best Job” dało mu prowadzenie blogu na temat swoich przygód w podróży po Afryce przez rok poprzedzający udział w rekrutacji.

- Ale wszyscy finaliści byli świetni w tym, czego dokonali. Ostatecznie więc starałem się po prostu być sobą tak bardzo, jak to tylko możliwe, licząc na to, że jeśli jury się to spodoba zagłosują na mnie – mówi Southall. – Już po ogłoszeniu decyzji jurorzy powiedzieli mi, że jednym z najważniejszych elementów, które na niej zaważyły, był fakt, że mój styl życia, jest stylem życia mieszkańców Queensland. Tak jak oni kocham otwarte przestrzenie, jestem bardzo społeczną osobą, która jednocześnie umie ciężko pracować! – dodaje.

Dariusz Lamot podpowiada, że osoby rekrutujące doceniają każdą dodatkową aktywność kandydata: dlatego zawsze warto przesłać dodatkowe, niewymagane przez pracodawcę w ogłoszeniu materiały. – No i oczywiście trzeba dać z siebie 100%. Ubiegając się o stanowisko dyrektora kreatywnego trzeba rzeczywiście wykazać się kreatywnością. W takiej sytuacji nie będzie przesadą przygotowanie graficznej prezentacji swojej osoby i dokonań w formie gazety i dostarczenie za pośrednictwem kuriera w przebraniu roznosiciela gazet. Każdą taką aktywność należy dostosować do potrzeb stanowiska oraz firmy, która posiada własną kulturę organizacyjną i wizerunek zewnętrzny – mówi Dariuz Lamot.

 

Biurowce na sprzedaż i biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dobre CV to nie wszystko

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!